Μονοπώλιο και αποτρεπτικός παράγοντας για ταξίδια στα νησιά του αιγαίου η Blue Star Ferries..Πώς και γιατί επέτρεψε να γίνει αυτό το έγκλημα η επιτροπή ανταγωνισμού;;;;

Αποτέλεσμα εικόνας για μπλου σταρ
Η συνεδρίαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το απόγευμα της Τετάρτης, κατέληξε σε συμφωνία με την Attica Group για το ζήτημα των όρων, υπό τους οποίους εγκρίνεται η εξαγορά της Hellenic Seaways, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές........
Παρότι δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστοί οι όροι, εικάζεται ότι περιλαμβάνουν εγγυήσεις για διατήρηση των τιμολογίων στα τρέχοντα ή και υψηλότερα επίπεδα στις Κυκλάδες και το αντίστροφο (δηλαδή, διατήρηση ή χαμηλότερα τιμολόγια) στο Βόρειο Αιγαίο.
Όπως επισημαίνεται από πηγές που έλαβαν μέρος στη διαδικασία, οι διαπραγματεύσεις ήταν δύσκολες, πολύπλοκες αλλά και δίκαιες, με την Επιτροπή Ανταγωνισμού να διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στις αγορές-γραμμές, όπου οι δύο ακτοπλοϊκές κατέχουν μερίδια σημαντικά, υψηλότερα ακόμα και του 50%.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η κατ’ αρχήν συμφωνία είχε επιτευχθεί από τη Δευτέρα που μας πέρασε, αλλά χρειάστηκαν επιπρόσθετα δύο 24ωρα για να αποτυπωθούν λεπτομερώς οι όροι της στην απόφαση. Οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται, εκτός απρόοπτου, ακόμα και από στιγμή σε στιγμή .
Πέρα από την τιμολογιακή πολιτική, συμφωνήθηκε επίσης η διατήρηση του αριθμού των πρακτόρων στα δίκτυα και τις γραμμές που εντοπίζεται συγκέντρωση, καθώς και διάφορα άλλα μέτρα, όπως διασφάλιση ότι θα υπάρξει χώρος για την είσοδο ανταγωνιστών, που ενδέχεται να ενδιαφερθούν για τις επιμέρους αγορές-δρομολόγια, όπου αυτή τη στιγμή δεσπόζει το ενοποιημένο σχήμα Attica-Hellenic Seaways, όπως δηλαδή συμβαίνει στο Βόρειο Αιγαίο, όπου υπάρχουν μόνο τα πλοία της Blue Star και της HSW και υπό τις εξελίξεις που δρομολογούνται πολύ δύσκολα θα υπάρξει ενδιαφέρον από ανταγωνίστρια εταιρεία.
Η συμφωνία
Η εισηγμένη Attica Group, που ανήκει σε ποσοστό 89,38% στη Marfin Investment Group και λειτουργεί τις γραμμές Blue Star Ferries και Superfast Ferries, συμφώνησε στα τέλη του προηγούμενου έτους με την Τράπεζα Πειραιώς και ομάδα μικρομετόχων να εξαγοράσει το 50,3% της Hellenic Seaways (HSW) έναντι 30,61 εκ. ευρώ και κατόπιν συμφώνησε με τις Mινωϊκές Γραμμές να εξαγοράσει ένα επιπλέον 48,53%, που αυτές ελέγχουν στην HSW. Είναι οι δύο αυτές εξαγορές, που τελούν υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η συμφωνία με τις Μινωϊκές Γραμμές (που ελέγχονται σε ποσοστό 95% από τον ιταλικό όμιλο Γκριμάλντι) προβλέπει την εξαγορά του ποσοστού 48,53% της HSW έναντι 78,5 εκ. ευρώ, παράλληλα πώληση του Superfast XII σε τρίτη εταιρεία του ομίλου Γκριμάλντι έναντι 74,5 εκ. ευρώ και πώληση του Highspeed 7 στις Μινωϊκές έναντι 25 εκ. ευρώ. Αυτές οι πράξεις συμφωνήθηκαν για να περιορίσει η Attica τα μερίδιά της στην εγχώρια αγορά και μαζί να περιοριστούν οι ανησυχίες περί ανταγωνισμού. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Attica Group θα κατέχει πλέον ποσοστό 98,83% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW. Άγνωστο παραμένει ωστόσο εάν μπορούν να κατατεθούν ενστάσεις από τρίτες ακτοπλοϊκές.
Επιστροφή στο παρελθόν
Με τις συνθήκες που διαμορφώνονται στην ακτοπλοΐα, όλα συνηγορούν ότι τουλάχιστον στη γραμμή Πειραιάς -Χίος -Μυτιλήνη επιστρέφει σε όσα ίσχυαν σε προηγούμενες δεκαετίες. Από τη στιγμή που Attica και HSW γίνονται ένα, δημιουργείται μονοκρατορία στην ακτοπλοϊκή γραμμή που συνδέει τη Μυτιλήνη και τη Χίο με τον Πειραιά, όπως ακριβώς συνέβαινε επί αρκετά χρόνια με την πάλαι ποτέ κραταιά τότε Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου.
Με βάση τις πρώτες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, εντός της Επιτροπής Ανταγωνισμού και εν αναμονή επίσημων ανακοινώσεων, πιθανότατα στην ακτοπλοϊκή γραμμή που συνδέει τα νησιά μας με τον Πειραιά να αναζητηθούν νέες εταιρείες και εφόσον υπάρχει σχετικό ενδιαφέρον να δούμε καινούρια πλοία στα λιμάνια. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη εξέλιξη αναμένεται να συγκρατήσει ή ακόμα και να μειώσει τις τιμές των ναύλων, προς όφελος των κατοίκων που μετακινούνται δια θαλάσσης. Κι αυτό μόνο ως θετικό μπορεί να εκληφθεί στην παρούσα φάση.
ΠΗΓΗ: emprosnet.gr

Σχόλια