Σε μια προσπάθεια να πληρωθεί λογαριασμός 1,7 δισ. ευρώ από τα μέτρα αυτά, για τα οποία έγραψε πρώτο το Capital.gr στις 18 Μαρτίου, έχουν μπει στο φορολογικό στόχαστρο ό,τι κινείται και ό,τι δεν κινείται.
Ειδικότερα, οι προτάσεις που περιλαμβάνονται στο πακέτο μέτρων που έχει συζητηθεί με τους θεσμούς περιλαμβάνει:
Tην αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα κίνησης.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η κυβερνητική πλευρά, υπάρχει περιθώριο αύξησης των λιανικών τιμών των καυσίμων καθώς έχουν υποχωρήσει σημαντικά τους τελευταίους μήνες λόγω της αποκλιμάκωσης των διεθνών τιμών του πετρελαίου.
Υπάρχει, ωστόσο, ένας προβληματισμός για την αύξηση του ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης καθώς θα επηρεάσει άμεσα αρνητικά την παραγωγική δραστηριότητα (μεταφορές, βιομηχανία κλπ) αλλά δεν φαίνεται ότι αυτός ο προβληματισμός μπορεί να αποτρέψει την αύξηση και στο ολοένα αυξανόμενα σε δημοφιλία καύσιμο (τα περισσότερα νέα οχήματα είναι πετρελαιοκίνητα). Από την αύξηση του ΕΦΚ στο ντίζελ πρόκειται να παρασυρθεί προς τα πάνω και ο φόρος στο υγραέριο κίνησης.
Tην αύξηση των εσόδων από τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ κατά περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Να σημειωθεί ότι....
σήμερα ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ έχει αφορολόγητο όριο 300.000 και η αύξηση της εισπρακτικής του απόδοσης σχεδιάζεται να γίνει με τη μείωση του αφορολόγητου αυτού. Στην πράξη, αντί να καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ και να αντικατασταθεί από έναν άλλο πιο δίκαιο φόρο, όπως είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση, ο ΕΝΦΙΑ παραμένει και γίνεται ακόμη πιο επαχθής.
Tην αύξηση του ειδικού τέλους που επιβάλλεται στη χρήση κινητής τηλεφωνίας.
Tην επιβολή ειδικού τέλους κατανάλωσης και στη συνδρομητική τηλεόραση.
Όλα τα παραπάνω όταν αθροίζονται, βέβαια, δεν αποφέρουν το επιδιωκόμενο εισπρακτικό αποτέλεσμα των 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ και έτσι η αναζήτηση σε κυβερνητικό επίπεδο συνεχίζεται μέχρι την εκ νέου άφιξη των επικεφαλής των θεσμών που έχει προγραμματιστεί για τις 2 Απριλίου.
Πηγή: capital.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου