Δήλωση- βόμβα του πρόεδρου της Ομοσπονδίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Βασίλη Αλεβιζόπουλου ο οποίος αποκαλύπτει στο newsbomb.gr, άγνωστες λεπτομέρειες της σύμβασης με τους Γερμανούς – ‘Ολο το κρίσιμο παρασκήνιο της συνάντησης με τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας Fraport στη Θεσσαλονίκη.
Της Γεωργίας Λινάρδου
Όλα φαίνεται να είναι ανοιχτά με την υπόθεση παραχώρησης 14
περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική εταιρεία Fraport AG η οποία
κέρδισε τον περασμένο Νοέμβριο τον διεθνή διαγωνισμό του Ταμείου
Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του
Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Οι Γερμανοί σήμερα ζητούν από το ΤΑΙΠΕΔ πολύμηνη παράταση των
εγγυητικών επιστολών (λήγουν τέλος του μήνα) στο διαγωνισμό. Γιατί;
Διότι επιθυμούν να εξασφαλίσουν καλύτερη χρηματοδότηση. Το ΤΑΙΠΕΔ θα
δώσει, ως φαίνεται όμως από τον πρόεδρο Στ. Πιτσιόρλα, δίχως να δεχθεί
και μείωση του τιμήματος…
Η ιστορία της κληρονομιάς ΝΔ ΠΑΣΟΚ
Το Νοέμβριο του 2014, η Fraport AG αναδείχθηκε ως ο καταλληλότερος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στη χώρα που είχαν βγει στο «σφυρί». Η προσφορά που κατατέθηκε και κρίθηκε συμφέρουσα, ανέρχονταν στο 1, 234 δισ. ευρώ εφάπαξ και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατομμύρια ευρώ.
Η ιστορία της κληρονομιάς ΝΔ ΠΑΣΟΚ
Το Νοέμβριο του 2014, η Fraport AG αναδείχθηκε ως ο καταλληλότερος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στη χώρα που είχαν βγει στο «σφυρί». Η προσφορά που κατατέθηκε και κρίθηκε συμφέρουσα, ανέρχονταν στο 1, 234 δισ. ευρώ εφάπαξ και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατομμύρια ευρώ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση καταγγέλλει τον διαγωνισμό.
Λίγους μήνες μετά κι ενώ τη διακυβέρνηση της χώρας ανέλαβαν ΣΥΡΙΖΑ
ΑΝΕΛ, το θέμα της Fraport φάνηκε να «παγώνει». Η γερμανική εταιρεία
ανησυχούσε ότι κάτι δεν πάει καλά.
Τον Φεβρουάριο του 2015 ο υπουργός Επικρατείας Αλ.Φλαμπουράρης σε τηλεοπτική του συνέντευξη, ξεκαθάριζε: «Η σύμβαση για τα 14 αεροδρόμια της χώρας δεν έχει υπογραφεί, είναι στη διαδικασία επικύρωσης και ζητήσαμε να σταματήσει». Γιατί; Διότι «για εμάς τα αεροδρόμια δεν είναι ένα πακέτο. Μπορεί σε κάποιο να επιλεγεί μία σύμπραξη ιδιώτη με το δήμο, αλλά να είναι μόνον ιδιώτης, θα το δούμε». Και ο πρωθυπουργός Α.Τσίπρας τότε δήλωνε πως: «Τα αεροδρόμια είναι μέρος της τουριστικής μας βιομηχανίας. Ετσι η Ελλάδα βγάζει τα προς το ζην της. Είναι κάτι που πρέπει να επανεξετάσουμε».
Φτάνουμε στον Ιούνιο του 2015. Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Στέφαν Σούλτεεκφράζει δημόσια την αγωνία του σε γενική συνέλευση των μετόχων. Αποκαλύπτει πως η ελληνική κυβέρνηση έχει παγώσει την προγραμματισμένη ανάληψη διαχείρισης των αεροδρομίων από την κοινοπραξία. Ο Σούλτε πιέζει πολύ. Άλλωστε για τον ίδιον, τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια «είναι ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο». Δεν το κάνει για φιλανθρωπία ή επειδή συμπαθεί τους έλληνες, αλλά διότι στο βάθος βλέπει… κήπο. Όπως ο ίδιος υποστήριζε τότε: «Η Ελλάδα συνιστά σταθερό και υπολογίσιμο μέγεθος στον τουρισμό, τόσο σήμερα όσο και μελλοντικά. Διακρίνουμε επομένως πολλές σημαντικές ευκαιρίες».
Τον Αυγουστο που στην ελληνική Βουλή συζητούσαν τους όρους του νέου μνημονίου, τόσο ο Σούλτε όσο και ο πρέσβης του κρατιδίου της Εσης επισκέπτονταν για μία ακόμη φορά τις Βρυξέλλες ώστε αφ’ ενός μεν να πιέσουν να οριστικοποιηθεί η συμφωνία για τα αεροδρόμια, αφ’ ετέρου να εξασφαλίσουν ευνοϊκότερες εγγυήσεις. Σ’ αυτό το παιχνίδι πιέσεων, όπως τουλάχιστον αναφέρει το παρασκήνιο, πρωταγωνίστησαν όχι μόνον οι Βρυξέλλες αλλά και η γερμανική πλευρά.
Εν τέλει, επικυρώθηκε με κυβερνητική απόφαση η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων και παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν είχαν «σωπάσει» έντονες αντιδράσεις ακόμη και από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποία υποστήριζαν πως η απόφαση είναι προβληματική διότι για τα 40 χρόνια εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport, οι γερμανοί θα κερδίσουν συνολικά 22 δισεκατομμύρια ευρώ σε αντίθεση με το ελληνικό δημόσιο που θα βάλει στα ταμεία του μόλις 3,85 δισ. ευρώ. Θα μπορέσει, όμως, να κερδίσει έστω και αυτά το ελληνικό δημόσιο ή θα χάσει πολλά περισσότερα τα οποία στο τέλος θα πέσουν στην καμπούρα του έλληνα φορολογούμενου;
Β. Αλεβιζόπουλος: «Δεν είναι επενδυτές, είναι κατακτητές»
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας έχει καταγγείλει από την πρώτη στιγμή τη συμφωνία παραχώρησης των αεροδρομίων με την Fraport.
Γιατί; Διότι θεωρεί «αποικιοκρατική» τη φιλοσοφία της σύμβασης και μη συμφέρουσα για την ελληνική κοινωνία και τις τοπικές κοινωνίες. Διότι δεν συνυπολογίστηκαν στη συμφωνία οι μεγάλες δαπάνες που θα απαιτηθούν για απαλλοτριώσεις και παρεμβάσεις στις υποδομές των αεροδρομίων. Εδώ θα πρέπει να σταθούμε…
Όπως αποκαλύπτει στο newsbomb, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Β. Αλεβιζόπουλος τα αεροδρόμια βρίσκονται σε καθεστώς εγκατάλειψης και μη συντήρησης εδώ και δεκαετίες. Ως εκ τούτου για να μπορέσουν να λειτουργήσουν-αξιοποιηθούν «θα χρειαστούν 700 εκατομμύρια ευρώ για έργα και άλλα 300 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις», επισημαίνει ο Β. Αλεβιζόπουλος.
Και πάμε παρακάτω. Οπως μας αποκαλύπτει, από τη σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο της Fraport προβλέπεται (έχει συμφωνηθεί) η λήξη όλων των συμβάσεων των ιδιωτών που αυτήν την στιγμή βρίσκονται στα αεροδρόμια και η αποζημίωσή τους από το ελληνικό δημόσιο!!!
Και σα να μην έφτανε αυτό, με βάση τη σύμβαση θα πρέπει να απομακρυνθούν από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τα Αφορολόγητα. Όπως επισημαίνει ο Β. Αλεβιζόπουλος: «Η σύμβαση με τα Αφορολόγητα λήγει σε 32 χρόνια». Αυτό σημαίνει, όπως εξηγεί πως το ελληνικό δημόσιο θα χρειαστεί να τα αποζημιώσει «με άλλα 400 εκατομμύρια ευρώ!»
Επίσης, αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται έργα στα περιφερειακά αεροδρόμια μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Αν τεθεί σε εφαρμογή η σύμβαση, όπως υποστηρίζει ο Β. Αλεβιζόπουλος «το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει τα χρήματα πίσω». Τουτέστιν γύρω στα 500 εκατομμύρια ευρώ!
newsbomb.gr
Τον Φεβρουάριο του 2015 ο υπουργός Επικρατείας Αλ.Φλαμπουράρης σε τηλεοπτική του συνέντευξη, ξεκαθάριζε: «Η σύμβαση για τα 14 αεροδρόμια της χώρας δεν έχει υπογραφεί, είναι στη διαδικασία επικύρωσης και ζητήσαμε να σταματήσει». Γιατί; Διότι «για εμάς τα αεροδρόμια δεν είναι ένα πακέτο. Μπορεί σε κάποιο να επιλεγεί μία σύμπραξη ιδιώτη με το δήμο, αλλά να είναι μόνον ιδιώτης, θα το δούμε». Και ο πρωθυπουργός Α.Τσίπρας τότε δήλωνε πως: «Τα αεροδρόμια είναι μέρος της τουριστικής μας βιομηχανίας. Ετσι η Ελλάδα βγάζει τα προς το ζην της. Είναι κάτι που πρέπει να επανεξετάσουμε».
Φτάνουμε στον Ιούνιο του 2015. Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Στέφαν Σούλτεεκφράζει δημόσια την αγωνία του σε γενική συνέλευση των μετόχων. Αποκαλύπτει πως η ελληνική κυβέρνηση έχει παγώσει την προγραμματισμένη ανάληψη διαχείρισης των αεροδρομίων από την κοινοπραξία. Ο Σούλτε πιέζει πολύ. Άλλωστε για τον ίδιον, τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια «είναι ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο». Δεν το κάνει για φιλανθρωπία ή επειδή συμπαθεί τους έλληνες, αλλά διότι στο βάθος βλέπει… κήπο. Όπως ο ίδιος υποστήριζε τότε: «Η Ελλάδα συνιστά σταθερό και υπολογίσιμο μέγεθος στον τουρισμό, τόσο σήμερα όσο και μελλοντικά. Διακρίνουμε επομένως πολλές σημαντικές ευκαιρίες».
Τον Αυγουστο που στην ελληνική Βουλή συζητούσαν τους όρους του νέου μνημονίου, τόσο ο Σούλτε όσο και ο πρέσβης του κρατιδίου της Εσης επισκέπτονταν για μία ακόμη φορά τις Βρυξέλλες ώστε αφ’ ενός μεν να πιέσουν να οριστικοποιηθεί η συμφωνία για τα αεροδρόμια, αφ’ ετέρου να εξασφαλίσουν ευνοϊκότερες εγγυήσεις. Σ’ αυτό το παιχνίδι πιέσεων, όπως τουλάχιστον αναφέρει το παρασκήνιο, πρωταγωνίστησαν όχι μόνον οι Βρυξέλλες αλλά και η γερμανική πλευρά.
Εν τέλει, επικυρώθηκε με κυβερνητική απόφαση η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων και παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν είχαν «σωπάσει» έντονες αντιδράσεις ακόμη και από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποία υποστήριζαν πως η απόφαση είναι προβληματική διότι για τα 40 χρόνια εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport, οι γερμανοί θα κερδίσουν συνολικά 22 δισεκατομμύρια ευρώ σε αντίθεση με το ελληνικό δημόσιο που θα βάλει στα ταμεία του μόλις 3,85 δισ. ευρώ. Θα μπορέσει, όμως, να κερδίσει έστω και αυτά το ελληνικό δημόσιο ή θα χάσει πολλά περισσότερα τα οποία στο τέλος θα πέσουν στην καμπούρα του έλληνα φορολογούμενου;
Β. Αλεβιζόπουλος: «Δεν είναι επενδυτές, είναι κατακτητές»
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας έχει καταγγείλει από την πρώτη στιγμή τη συμφωνία παραχώρησης των αεροδρομίων με την Fraport.
Γιατί; Διότι θεωρεί «αποικιοκρατική» τη φιλοσοφία της σύμβασης και μη συμφέρουσα για την ελληνική κοινωνία και τις τοπικές κοινωνίες. Διότι δεν συνυπολογίστηκαν στη συμφωνία οι μεγάλες δαπάνες που θα απαιτηθούν για απαλλοτριώσεις και παρεμβάσεις στις υποδομές των αεροδρομίων. Εδώ θα πρέπει να σταθούμε…
Όπως αποκαλύπτει στο newsbomb, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Β. Αλεβιζόπουλος τα αεροδρόμια βρίσκονται σε καθεστώς εγκατάλειψης και μη συντήρησης εδώ και δεκαετίες. Ως εκ τούτου για να μπορέσουν να λειτουργήσουν-αξιοποιηθούν «θα χρειαστούν 700 εκατομμύρια ευρώ για έργα και άλλα 300 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις», επισημαίνει ο Β. Αλεβιζόπουλος.
Και πάμε παρακάτω. Οπως μας αποκαλύπτει, από τη σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο της Fraport προβλέπεται (έχει συμφωνηθεί) η λήξη όλων των συμβάσεων των ιδιωτών που αυτήν την στιγμή βρίσκονται στα αεροδρόμια και η αποζημίωσή τους από το ελληνικό δημόσιο!!!
Και σα να μην έφτανε αυτό, με βάση τη σύμβαση θα πρέπει να απομακρυνθούν από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τα Αφορολόγητα. Όπως επισημαίνει ο Β. Αλεβιζόπουλος: «Η σύμβαση με τα Αφορολόγητα λήγει σε 32 χρόνια». Αυτό σημαίνει, όπως εξηγεί πως το ελληνικό δημόσιο θα χρειαστεί να τα αποζημιώσει «με άλλα 400 εκατομμύρια ευρώ!»
Επίσης, αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται έργα στα περιφερειακά αεροδρόμια μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Αν τεθεί σε εφαρμογή η σύμβαση, όπως υποστηρίζει ο Β. Αλεβιζόπουλος «το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει τα χρήματα πίσω». Τουτέστιν γύρω στα 500 εκατομμύρια ευρώ!
newsbomb.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου