Τιμόνι καλαματιανό..

     Χωριά και χωριουδάκια με ολόφωτες πλατείες με λάμπες και λαμπιόνια.
     Γιορτές, πανηγύρια, χοροί.
     Ταβέρνες νυχτερινές και ουζάκια δίπλα στην θάλασσα.
     Θέατρα και συναυλίες μεταφερόμενες.

     Μοιάζει η Ελλάδα τον Αύγουστο μεκαταστόλιστο καράβι σε νυχτερινή πορεία.
     Σε ακάθεκτη πορεία σύγκρουσης, προς τα βράχια.

     Οι επιβάτες (όχι όλοι) γλεντούν άλλη μία νύχτα τους..

     Κάτω, βαθειά, στ' αμπάρια και στους λέβητες, εκατόν πενήντα τόσοι μαυροκαπνισμένοι καιμαυρόψυχοι φτυαρίζουν κάρβουνο στις μηχανές.

     Ψηλά, στην γέφυρα, ο καλαματιανός τιμονιέρης, ο δεύτερος κι οι αξιωματικοί έχουν χαράξει ρότα.  Πορεία καταστροφής..
     Δεν είναι που' ναι νύχτα και δεν βλέπουν! Έχουν μπροστά τους όλα τα σύγχρονα όργανα. Ραντάρ και gps.
     Είναι που την πορεία την χάραξε η ''Εταιρεία''..

     Μετά, θα πουλήσουν το καράβι για παλιοσίδερα!
     Κι απ' τα λεφτά της ασφάλειας θα ''κόψουν'' μίζα και για τους ανθρώπους της γέφυρας..

     Κάμποσοι, πολλοί απ' τους επιβάτες βλέπουν τί γίνεται.
     Κρεμασμένοι στα κάγκελα δείχνουν προς τα βράχια και φωνάζουν σαν άλλοι Κούρκουλοι: ''Τί κάνετε μωρέ! Φτάνει το κάρβουνο! ΟΧΙ  ΑΛΛΟ  ΚΑΡΒΟΥΝΟ !''

     Κάτω στ' αμπάρια δεν ακούν!
     Ούτε ψηλά, πάνω στην γέφυρα..

     Τα βράχια φάνηκαν..

     Κρίμα!

     Κι ήταν καλό καράβι..

πηγη

Σχόλια

  1. Γιατί το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν προχωρά σε ανάθεση μελέτης για την ανέλκυση του Sea Diamond, κύριε Καμμένε θυμάσθε τι είχατε υποσχεθεί;

    Στην εκδήλωση για το Sea Diamond, με αφορμή τα έξι χρόνια από το ναυάγιο στην Καλντέρα της Σαντορίνης, που έγινε την Παρασκευή 5/4 στα Φηρά, ο Νίκος Συρμαλένιος στο χαιρετισμό του, είπε μεταξύ άλλων:
    «…Είμαστε εδώ όχι για να κάνουμε μνημόσυνο, ούτε για επετειακούς λόγους, αλλά πρώτον, για να συμπαρασταθούμε στην Επιτροπή των Θηραίων πολιτών και στους φορείς της Σαντορίνης, που με τον αγώνα τους καταφέρνουν να κρατάνε το θέμα ζωντανό και δεύτερον για να δείξουμε ότι είμαστε αποφασισμένοι αυτός ο αγώνας να φθάσει μέχρι το τέλος, μέχρι την ανέλκυση του πλοίου από το βυθό της Καλντέρας.
    Είναι φανερό ότι η επίσημη Πολιτεία αδιαφορεί και αυτό συνάγεται για μια ακόμα φορά από τις επίσημες απαντήσεις που μας έδωσαν τα αρμόδια υπουργεία στην τελευταία Ερώτηση μας στη Βουλή (Νοέμβριος 2012). Το μεν υπουργείο Ναυτιλίας, αφού μας επανέλαβε τις γνωστές διαβεβαιώσεις ότι όλα είναι υπό έλεγχο, αφενός μας είπε ότι αρμόδια υπηρεσία για την πρόληψη της υποβάθμισης των επιφανειακών υδάτων είναι η Διεύθυνση Υδάτων της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου υπό την εποπτεία του ΥΠΕΚΑ και αφετέρου ότι το τέως υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας πριν την κατάργηση του, είχε καταλήξει ότι θα πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία ανάθεσης μελέτης για την ανέλκυση του. Το δε ΥΠΕΚΑ, μας είπε ότι εκτός των άλλων αντιρρυπαντικών μέτρων, έχει εγκαταστήσει στο χώρο του ναυαγίου ένα τηλεμετρικό σταθμό που θα εντοπίζει άμεσα τυχόν διαρροές πετρελαίων και θα ειδοποιείται αυτομάτως το Λιμενικό Ταμείο.
    Μας διαβεβαιώνουν ότι όλα είναι υπό έλεγχο, ότι το ΕΛΚΕΘΕ με τις μετρήσεις του στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή, δεν έχει εντοπίσει καμιά αξιοσημείωτη ρύπανση, αποσιωπούν όμως τη μελέτη του Πολυτεχνείου της Κρήτης, που αναφέρει ότι με το πέρασμα των χρόνων και την προϊούσα διάβρωση του σκάφους, όλα τα σημαντικά τοξικά απόβλητα που βρίσκονται τώρα εγκλωβισμένα, θα απελευθερωθούν με ανυπολόγιστες συνέπειες.
    Δηλαδή μετά τόσα χρόνια τι μας είπε πάλι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου; Ότι ο προκάτοχος του είχε «καταλήξει στην ανάθεση μελέτης ανέλκυσης». Και λοιπόν; γιατί δεν προχώρησε τώρα στην ανάθεση της; Είναι φανερό ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτα από αυτή την κυβέρνηση, αν δεν συνεχίσουμε τον αγώνα ενωμένοι και αποφασισμένοι να φθάσουμε στο τέλος, στην ανέλκυση του Sea Diamond και στην αποτροπή μιας εν δυνάμει οικολογικής καταστροφής. Από την πλευρά μας, θα είμαστε σταθερά και αμετακίνητα στο πλευρό σας, μέχρι την τελική δικαίωση….»

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου