Το «TURANOR Planet Solar» είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από τις 9 έως 12 Απριλίου οι κάτοικοι της Ζακύνθου, αλλά και οι επισκέπτες του νησιού.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο σκάφος του κόσμου, που εκμεταλλεύεται την ηλιακή ενέργεια για να κινείται.
Κατέχει ήδη 3 ρεκόρ Guinnes λόγω των 32μ. μήκος του, 15μ. πλάτος και φυσικά τα πτερύγια του με τα φωτοβολταϊκά πάνελ έκτασης 537 τ.μ. Η ναυπήγηση του έγινε τον Μάρτιο του 2010 στο Κίελο της Γερμανίας,έπειτα από 14 μήνες κατασκευής.
Κατέχει ήδη 3 ρεκόρ Guinnes λόγω των 32μ. μήκος του, 15μ. πλάτος και φυσικά τα πτερύγια του με τα φωτοβολταϊκά πάνελ έκτασης 537 τ.μ. Η ναυπήγηση του έγινε τον Μάρτιο του 2010 στο Κίελο της Γερμανίας,έπειτα από 14 μήνες κατασκευής.
Από εκεί ξεκίνησε ένα από τα επιτεύγματα του, τον διάπλου του Ατλαντικού ωκεανού, στο μικρότερο χρόνο από οποιοδήποτε άλλο ηλιακό σκαφος που το έχει επιχειρήσει.
Έξι μήνες αργότερα ξεκίνησε μία νέα πρόκληση. Τον περίπλου της γης από το πρώτο ηλιακό σκάφος.
Με αφετηρία το Μονακό και έπειτα από ένα ταξίδι 10 ημερών, πέρασε στον πορθμό του Γιβλαρτάρ και πορεία προς τους Κανάριους νήσους. Επόμενο κομμάτι του ταξιδιού ήταν ο διάπλους του Ατλαντικού ωκεανού και προορισμό τις ολλανδικές Αντίλες. Από εκεί και έπειτα από 12 μέρες ταξιδιού έφτασε στο Μαϊάμι. Τον Ιανουάριο του 2011 εισήλθε στο κανάλι του Παναμά, αφού πρώτα παρέμεινε για λίγες μέρες στο λιμάνι του Καν Καν στο Μεξικό.
Τη στιγμή που το σκάφος απέπλευσε για τα νησιά Γκαλαπάγκος, ξεκινά και το μεγάλο ταξίδι-πρόκληση της διάσχισης του Ειρηνικού ωκεανού. Μετά πό μία σύντομη στάση στα νησιά Μπόρα Μπόρα έφτασε στο Brisbane της Αυστραλίας, όπου έμεινε για μερικές μέρες, για να αποπλεύσει με επόμενους σταθμούς τις Φιλιππίνες, το Χονγκ Κονγκ, το Βιετνάμ, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη, τη Σρι Λάνκα, την Ινδία, στην Ντόχα του Κατάρ. Από εκεί κατευθύνθηκε προς Άμπου-Ντάμπι, Τζιμπουτί.
Μετά από 530 μέρες ταξίδι "το σκάφος της Δύναμης του Ήλιου", κατά τη μυθολογία του συγγραφέα Τόλκιν, από όπου πήρε και το όνομα του, έπλευσε μέσα στη διόρηγα του Σουέζ και κατευθύνθηκε στη Ζάκυνθο.
Μετά τη Ζάκυνθο θα καταπλεύσει για το Μόνακο ολοκληρώνοντας έτσι αυτό το μοναδικό εγχείρημα.
Με κόστος κατασκευής και ταξιδιού 12 εκατομ. ευρώ και 6 άτομα πλήρωμα, έχει ήδη πλεύσει 31190 μίλια μέσα σε 560 ημέρες.
Τέτοιες μοναδικές ευκαιρίες σου δίνει συχνά η Ζάκυνθος, όποτε και να την επισκεφθείς. Αν λοιπόν ποτέ βρεθείτε για διακοπές στη Ζάκυνθο σε ένα απο τα ξενοδοχεία της, μην διστάσεται να ρωτήσετε.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου