Άκυρος ο νόμος για το υπερταμείο..Θα λογοδοτήσουν στη δικαιοσύνη και θα σαπίσουν στη φυλακή οι εμπνευστές αυτής της πρωτόγνωρης προδοσίας....


 Φώτο με μολυσματικά περριτώματα....

  Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΤΟΥ ESM ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΙΣ 25-8-2013






Ουσιαστικά, ο νέος νόμος αποτελεί μετάφραση του εγγράφου του ESM. Καταρρέει έτσι ο μύθος περί σκληρής διαπραγμάτευσης . 

Οι βουλευτές  θα έπρεπε να έχουν λάβει γνώση του εγγράφου αυτού, πριν ψηφίσου.


Επίσης καταρρέει ο μύθος πως οι έλληνες στις εκλογές του Ιουλίου του 2015 ενέκριναν



την συμφωνία του ΣΥΡΙΖΑ, μιας και υποκρύφθηκε η ύπαρξη του εγγράφου αυτού, από τον ελληνικό λαό.

 Το Σύνταγμα της Ελλάδος στο άρθρο 36, απαγορεύει ρητά την ύπαρξη μυστικών συνθηκών.


Στο κείμενο του ESM γίνεται αναφορά σε κάποια διευθέτηση του ελληνικού χρέους εφόσον όμως υπάρξουν οι εγγυήσεις των περιουσιακών στοιχείων που θα έχει στην κατοχή του το νέο υπερταμείο.


Εντύπωση προκαλεί που από την πλευρά της ΝΔ δεν γίνεται καμία αναφορά στο έγγραφο αυτό καθώς και το γεγονός πως το «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» δεν φέρνει ξανά το θέμα στην επικαιρότητα !


Το πρωτοσέλιδο του «ΠΡΩΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ» τον Αύγουστο του 2013 είχε τίτλο : «Απόρρητο σχέδιο τρόικας στην κυβέρνηση. Η Ε.Ε. αρπάζει το ΤΑΙΠΕΔ.» και το κείμενο είχε την υπογραφή του δημοσιογράφου Δημήτρη Μαρκόπουλου.


Το κείμενο του δημοσιεύματος είναι το παρακάτω:.....


Η πώληση και η αξιοποίηση τns δημόσιας περιουσίας, είτε πρόκειται για επιχειρήσεις είτε για ακίνητα και γη, διεκδικούνται πλέον ανοιχτά από τουs δανειστές, καθώς θεωρούν ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει πετύχει αυτά που όφειλε και γι” αυτό επεξεργάζονται σχέδιο ανάθεσης σε ξένους μάνατζερ.


Σύμφωνα με απόρρητη έκθεση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθεροποίησης (ESM) με ημερομηνία 11 Ιουνίου 2013, είναι έτοιμο το σχέδιο με βάση το οποίο η περιουσία του ΤΑΙΠΕΔ θα περάσει σε έναν νέο οργανισμό με έδρα το εξωτερικό και στον οποίο τον πρώτο και τελευταίο λόγο θα έχουν ξένοι μάνατζερ, στους οποίους θα αναφέρεται η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.


Ο νέος οργανισμός θα μπορεί να κάνει προπώληση περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου, με τα λεφτά να πηγαίνουν απευθείας στον λογαριασμό για το ελληνικό χρέος, θα μπορεί να ιδρύει θυγατρικές στο εσωτερικό, στις οποίες θα μεταβιβάζει περιουσιακά στοιχεία προς πώληση, χωρίς να έχει οποιαδήποτε ανάμιξη η ελληνική κυβέρνηση.


Η εισηγητική έκθεση του ESM παραδόθηκε στην ελληνική κυβέρνηση από την τρόικα τον περασμένο Ιούνιο και θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στην επόμενη επίσκεψη, καθώς η αποπομπή Σταυρίδη ενισχύει την επιχειρηματολογία και την αναγκαιότητα αλλαγής του τρόπου των ιδιωτικοποιήσεων.


Στην ουσία, η εφαρμογή αυτής της εισήγησης, αναφέρει ανώτερο κυβερνητικό στέλεχος, αποτελεί ένα κατασχετήριο της δημόσιας περιουσίας από τους δανειστές προκειμένου να εξασφαλίσουν τα χρήματα τους, αλλά με νομιμοφανές περιτύλιγμα.


Στην απόρρητη έκθεση τονίζεται ο υπερεθνικός χαρακτήρας που θα πρέπει να έχει το νέο σχήμα, ενώ ταυτόχρονα καταδεικνύονται οι αστοχίες του ΤΑΙΠΕΔ και της ΕΤΑΔ που αποδομούνται συστηματικά μέσω της έκθεσης. Το ΕSΜ εισηγείται, επίσης, στο υπουργείο Οικονομικών τη δημιουργία ενός οργάνου με υπερεξουσίες και εποπτικό ρόλο (Supervisory Board) το οποίο ιεραρχικά θα βρίσκεται επάνω από το ελληνικό διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ και ουσιαστικά δεν θα λογοδοτεί πουθενά και σε κανέναν. Το συγκεκριμένο όργανο δεν θα αποτελείται από Έλληνες τεχνοκράτες ή πολιτικούς, αλλά από στελέχη με διεθνή πείρα που θα επιλέγονται από τους δανειστές.

DOC1.pngDOC2.png

Το απόρρητο έγγραφο του Ιουνίου


Με το έγγραφο του ESM προς το υπουργείο Οικονομικών, με ημερομηνία 11 Ιουνίου 2013, ζητείται από τους δανειστές  μας να περάσει η ελληνική περιουσία εξολοκλήρου σε ένα νέο εταιρικό όχημα τύπου holding εταιρείας, το οποίο θα εποπτεύεται από ξένους μάνατζερ και θα βρίσκεται μακριά από  «ελληνικές πολιτικές σκοπιμότητες και πιέσεις», όπως τονίζεται. Ως επιχείρημα γι” αυτή την επιλογή αναφέρεται η ανάγκη τιτλοποίησης της περιουσίας που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο του το ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο τη δημιουργία όρων προχρηματοδότησης (pre-financing) για να υπάρξουν άμεσα έσοδα εν όψει της εξόδου της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές τον Μάιο του 2014.


Η εισήγηση απαιτεί από το υπουργείο Οικονομικών και την κυβέρνηση παρεμβάσεις νομοθετικού χαρακτήρα, ενώ ξεκαθαρίζει πως τα χρήματα από τις πωλήσεις θα πηγαίνουν απευθείας στουs δανειστές και ό,τι περισσέψει μόνο σε αναπτυξιακές δράσεις, αφαιρώντας βασικά δημοσιονομικά εργαλεία από την κυβέρνηση, ενώ ζητείται πλήρης πρόσβαση σε δεδομένα της κρατικής περιουσίας και αναλυτική καταγραφή τους χωρίς να τίθενται κανενός είδους περιορισμοί, για λόγους ελληνικού εθνικού συμφέροντος. Πουθενά δεν αναγράφεται δηλαδή πως η ελληνική κυβέρνηση έχει δικαίωμα άσκησης βέτο εάν δεν θέλει να δώσει στοιχεία για ευαίσθητα assets, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, στρατόπεδα, κρατικά κτίρια, εθνικές γαίες ή νησιά.


Δεν επιθυμούν έλεγχο του κράτους επάνω τους.


Όπως γράφει η συγκεκριμένη έκθεση-εισήγηση,  «το να διατηρηθεί ο δημόσιος έλεγχος πάνω σε αυτές τις ιδιοκτησίες απαιτεί μια απομόνωση αυτής της περιουσίας από πολιτικές παρεμβάσεις» (σελ. 2).


Στη σελίδα 29 της απόρρητης έκθεσης ξεκαθαρίζεται πως ο χαρακτήρας του νέου σχήματος διαχείρισης της κρατικής περιουσίας θα πρέπει να είναι διεθνής (international institution] με στόχο να υπάρχει «επαρκής αξιοπιστία». Αυτή η διεθνοποίηση σημαίνει, όπως γράφεται και πιο κάτω, την ίδρυση θυγατρικών εταιρειών και επιχειρήσεων ειδικού σκοπού ακόμα και εκτός ελληνικών συνόρων!


Δηλαδή ξεκάθαρα η έδρα της πώλησης των ελληνικών «ασημικών» μεταφέρεται εκτός Ελλάδας και φυσικά με κόστος από τη δική μας τσέπη για όσους προσληφθούν και εργαστούν σε αυτήν, οι οποίοι θα προέρχονται από το εξωτερικό.


Το σημαντικότερο, όμως, όλων είναι πως εκτός της μεταφοράς ελληνικών περιουσιακών στοιχείων και δεδομένων εκτός συνόρων, οι αποφάσεις για «εμάς» θα λαμβάνονται «χωρίς εμάς». Στη σελίδα 33 του νέου «κατασχετηρίου» ξεκαθαρίζεται πως όλη η εποπτεία των αποκρατικοποιήσεων θα πρέπει να περάσει σε ένα ελεγκτικό σώμα που θα αποτελείται από ξένους  τεχνοκράτες, ενώ κάτω από αυτό θα βρίσκεται το ελληνικό Δ.Σ.


Ωστόσο δίπλα στο ελληνικό Δ.Σ. θα υπάρχει και ένα επιπλέον όργανο, το Board of Experts, δηλαδή ένα συμβούλιο ειδικών. Πρόκειται για πλήρη εποπτεία επάνω στα περιουσιακά στοιχεία της χώρας. Στόχος της παραπάνω ενέργειας θα είναι η προπώληση ενός 30% των περιουσιακών στοιχείων της χώρας πριν από την τελική τους πώληση, με στόχο την άμεση εγγραφή εσόδων για να ικανοποιηθούν οι δανειστές μας.


Η δομή του νέου ΤΑΙΠΕΔ


Η λογική αυτού του εγχειρήματος είναι ξεκάθαρη. Στόχος του είναι το πέρασμα όλων των ελληνικών περιουσιακών στοιχείων σε μια εταιρεία συμμετοχών (holding) η οποία κατόπιν θα σπάσει σε θυγατρικές ανά είδος (π,χ. ακίνητα, υποδομές, υπηρεσίες κ.λπ.). Απώτερος σκοπός αυτού του σχήματος-που θα κατέχει πλέον τους τίτλους της κρατικής περιουσίας θα είναι να βρει επενδυτές και να προπουλήσει ακίνητα και άλλα «ασημικά·.


Τα χρήματα που θα προκύψουν θα λειτουργήσουν ως εξασφαλίσεις των πιστωτών της χώρας μας , ενώ η εισήγηση προβλέπει τη δημιουργία δύο κυρίαρχων σχημάτων, ενός χρηματοοικονομικού οχήματος για το pre privatization financing κι ενός asset management σχήματος με ευρύτερο αντικείμενο τη διαχείριση και ανάπτυξη της  περιουσίας του Δημοσίου και την εύρεση ξένων developers προς αυτή την κατεύθυνση.


Όπως ξεκαθαρίζεται από τη σχετική εισήγηση, το βασικό μάνατζμεντ του σχήματος-μαμούθ που θα διαχειρίζεται επί της ουσίας τις  τύχες όλων των προς πώληση στοιχείων θα ασκείται από μια μικρή ομάδα επαγγελματιών με διεθνή πείρα και θα αποτελείταιαπό 5 senior managers εκτός Ελλάδας.DOC3.png


Αυτοί θα αποτελούν το περίφημο Supervisory Board.


Η εταιρεία asset management θα αποτελείται από 20 διεθνή στελέχη, έχοντας εξωτερικούς συνεργάτες και auditors θα αναλαμβάνουν την πώληση  κρατικής περιουσίας πρότζεκτ ανά πρότζεκτ.


Αυτή η ομάδα αργότερα θα μεγαλώσει φτάνοντας  τα 35-40 άτομα. Αν και το σχετικό υπόμνημα χρυσώνει το χάπι μιλώντας  για έναν και μοναδικό μέτοχο που θα είναι το Ελληνικό Δημόσιο, επί της ουσίας  περνάει όλο τον έλεγχο της  περιουσίας του κράτουςσε τρίτους, αφαιρώντας κάθε   προοπτική παρέμβασης από τις εκλεγμένες από τον λαό εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις.


Χαρακτηριστικό γνώρισμα αυτού που πάνε να κάνουν οι δανειστεί μας είναι πως στο συγκεκριμένο έγγραφο που παρουσιάζουμε υπάρχουν σαφείς αναφορές στις  ίδιες μεθόδου που ακολούθησαν το 1990 στην Ανατολική Γερμανία, μέσω της εκεί εταιρείας Treuhiandanstalt.


Ωστόσο, η διαχείριση στη Γερμανία έγινε από Δυτικογερμανούς προς Ανατολικογερμανούς, όχι από ξένους προς Έλληνες. Και φυσικά άλλο είναι να σε έχει συνεπάρει το όραμα της  ενοποίησης της διχοτομημένης πατρίδας  σου κι άλλο να πρέπει να παραδώσει τα κλειδιά του κράτους σε ξένες δυνάμεις, χωρίς να γνωρίζεις πως αυτές θα τα χρησιμοποιήσουν. Πληροφορίες, πάντως, αναφέρουν πως οι αξιώσεις εκ μέρους των δανειστών έχουν δημιουργήσει μεγάλο εκνευρισμό στο υπουργείο Οικονομικών, ιδιαίτερα τώρα που η απομάκρυνση Σταυρίδη θέτει και πάλι θέμα λειτουργικότητας του ΤΑΙΠΕΔ. Πληροφορίες από το Σύνταγμα αναφέρουν πως ο κ. Γιάννης Στουρνάρας είναι βαθιά προβληματισμένος  για τις εισηγήσεις αυτές και ήδη έχει ενημερώσει πως θα πρέπει να υπάρξει άλλο πλάνο.


ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΠΟΡΡΗΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ESM ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΥΠΕΡΑΤΑΜΕΙΟ.



Το «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ»http://www.protothema.gr/files/1/2013/08/25/444/444_SOMA_akuro.pdf


δεν δημοσίευσε την πηγή από την οποία ανακάλυψε την απόρρητη έκθεση του ESM.


To κείμενο όμως της έκθεσης του ESM με τίτλο «REAL ESTATE BASED ASSET FINANCING FOR THE HELLENIC REPUBLIC»  αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα:


http://corporateeurope.org/sites/default/files/esm_report_to_greece_0.pdf

Σχόλια