Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Tέλος “δακτυλίου”, τέλος κυκλοφορίας, τέλος ακινησίας – «ΤΈΛΟΣ» ΣΤΑ Ι.Χ.! | Ατζέντα 21


Γιατί δεν το λένε ξεκάθαρα να τελειώνουμε: «Εφαρμόζουμε Ατζέντα 21 στο φουλ και δεν θέλουμε να έχετε αυτοκίνητα!»


Έχεις ένα Ι.Χ. Το κυκλοφορείς και πληρώνεις “τέλος κυκλοφορίας”, που ΔΕΝ είναι τελικά “κυκλοφορίας”, αλλά είναι επειδή ρυπαίνεις, γι’ αυτό και κοστολογείται ανάλογα. Και μπαίνει και δεύτερο τέλος “δακτυλίου” επειδή ρυπαίνεις. Αλλά θα πληρώσεις και “τέλος ακινησίας” γιατί…
ΔΕΝ ρυπαίνεις!
«Τέλος Δακτυλίου» ονομάζεται, σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia, η νέα επιβάρυνση που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο για τους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του Μικρού Δακτυλίου.
Το «Τέλος Δακτυλίου» θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους!
Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο η άμεση επιβολή του «Τέλους Δακτυλίου» θα αποφέρει άμεσα περίπου 100 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία.
Το μέτρο αν τελικά υιοθετηθεί θα αφορά οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερες οδηγίες και το κόστος του Τέλους Δακτυλίου θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων που ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 350 ευρώ.
Η διαδικασία εφαρμογής του «Τέλους Δακτυλίου» είναι απλή και εφαρμόζεται εδώ και χρόνια από άλλα κράτη-μέλη. (τα άλλα πληρώνουν όμως ΚΑΙ τέλη κυκλοφορίας; Και πόσο;)
Ειδικότερα οι κάτοχοι οχημάτων θα πρέπει να προμηθεύονται το «ειδικό σήμα» που θα εκδίδεται είτε μέσω των ΚΕΠ είτε online το οποίο θα πρέπει να τοποθετούν στο μπαρμπρίζ του οχήματός τους καταβάλλοντας το ανάλογο τίμημα που θα υπολογίζεται με βάση την παλαιότητα του οχήματος. Η τοποθέτηση του σήματος στο μπαρμπριζ θα είναι υποχρεωτική ώστε η Τροχαία να μπορεί άμεσα να ελέγχει αν κάποιο όχημα κινείται παράνομα εντός του Μικρού Δακτυλίου.
Πάντως όσο παλαιότερο είναι το αυτοκίνητο ή το φορτηγό τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κόστος απόκτησης του ειδικού σήματος με το οποίο θα μπορεί ο κάτοχος να κινείται στον Μικρό Δακτύλιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia στα παλιά αυτοκίνητα θα διατηρηθεί ο θεσμός των «μονών – ζυγών» ενώ στα νεότερα οχήματα η είσοδος στον μικρό Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη αν το όχημά τους εκπέμπει κάτω από 140 γρ./CO2.
Τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Μικρό Δακτύλιο και χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν «Τέλος Δακτυλίου».
Πάντως δεν είναι και λίγοι εκείνοι που συνδέσουν το «Περιβαλλοντικό Τέλος» με το «Τέλος Δακτυλίου» και βέβαια υπάρχει η φήμη πως το «Τέλος Δακτυλίου» είναι πιθανό να εφαρμοστεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας!

Στο στόχαστρο και τα Μηδενικά Τέλη και εκείνα που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους

Η άλλη πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων του οικονομικού επιτελείου αφορά στην ουσιαστική κατάργηση των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας καθώς εξετάζεται το όριο των 99 γρ./CO2 να μειωθεί στα 80 γρ./CO2.
Αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 τα οποία θα ανέρχονται σε περίπου 50 ευρώ έκαστος.
Ωστόσο το ανησυχητικό έχει να κάνει με την αλλαγή των συντελεστών στα Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων τα οποία αφορούν περίπου 410.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Οι προτάσεις που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο περιλαμβάνουν αυξήσεις στους συντελεστές σε ποσοστό από 10% έως και 50%.
Πάντως στελέχη της αγοράς κρούουν των κώδωνα του κινδύνου καθώς τα έσοδα από τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 κυμαίνονται κάτω από 100 εκατ. ευρώ στο σύνολο του 1,1 δισ. ευρώ και τονίζουν στο Enikonomia πως αν αυξηθούν οι συντελεστές στα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων τα έσοδα θα είναι ελάχιστα ενώ από την άλλη μεριά θα «παγώσουν» εντελώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης

Ακόμη μία σίγουρη πηγή εσόδων για το οικονομικό επιτελείο αφορά στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ώστε η τιμή του να είναι ανάλογη της βενζίνης.
Αλλωστε το δρόμο άνοιξε η Γαλλία η οποία ανακοίνωσε την Πέμπτη 8/10 πως θα διακόψει την φορολογική ασυλία στο πετρέλαιο κίνησης μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της VW.
Στην Ελλάδα ωστόσο κάτι τέτοιο θα σημάνει την έναρξη του πολέμου μεταξύ κυβέρνησης και του κλάδου των μεταφορών (φορτηγά, Ταξί, ΚΤΕΛ, κ.ά.) και είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας…

Οριστικό «Τέλος» στην Απόσυρση ΙΧ

Ενα επίσης θέμα που αναμένεται να τελειώσει το 2015 αφορά στην απόσυρση ΙΧ και φορτηγών η οποία θα ισχύει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.
Ωστόσο οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων που θα αποσύρουν τα παλιά τους οχήματα θα έχουν κάποιους μήνες στη διάθεσή τους μετά τη λήξη του μέτρου ώστε να κάνουν χρήση του όφελους.
‘Οσον αφορά στην αντικατάσταση του μέτρου με κάποιο άλλο, που θα αφορά στην επιδότηση μέσω μιας νέας απόσυρσης ΙΧ για το 2016 μάλλον δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης…

Τέλος Ακινησίας

Στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου της χώρας έχουν επανέλθει οι φορολογικές ακινησίες αυτοκινήτων οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia ανέρχονται σε περίπου 600.000 ΙΧ.
Ειδικότερα η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας στα τέλη του κάθε έτους αποτελεί ένα τεράστιο πρόβλημα για τις εφορίες αλλά και για το υπουργείο Οικονομικών το οποίο βλέπει να μειώνονται τα έσοδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου προσανατολίζονται να επιβάλλουν ένα μικρό Τέλος Ακινησίας στα οχήματα που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας με διπλό στόχο.
Από την μία μεριά θα καταγραφεί αύξηση εσόδων και από την άλλη θα αποτρέψουν άλλους ιδιοκτήτες να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
Το κόστος για το Τέλος Ακινησίας εξετάζεται να κυμαίνεται από 20 ευρώ χωρίς να έχει οριστεί η υψηλότερη τιμή χρέωσης αλλά αν πολλαπλασιάζει κανείς τη χαμηλότερη χρέωση με τις 600.000 κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας τότε θα αντιληφθεί πως το αποτέλεσμα ανέρχεται σε 12 εκατ. ευρώ!
Αν βέβαια οι χρεώσεις για το Τέλος Ακινησίας αυξάνονται ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα τότε ανάλογα θα αυξάνονται και τα έσοδα καθώς αν υπολογίζει κανείς πως το συγκεκριμένο Τέλος κατά μέσο όρο ανέλθει σε 30 ευρώ τότε το αποτέλεσμα θα είναι 18 εκατ. ευρώ…
Ωστόσο εξαιτίας της φοροεπιδρομής που έρχεται το οικονομικό επιτελείο εξετάζει και ένα άλλο ενδεχόμενο για το Τέλος Ακινησίας το οποίο συνδέεται με το Περιουσιολόγιο.
Δηλαδή τα αυτοκίνητα που θα καταγραφούν στο Περιουσιολόγιο είτε έχουν πινακίδες είτε δεν έχουν θα αποτελούν πάγια Περιουσιακά στοιχεία και θα φορλογούνται κανονικά!
Επίσης ένα ακόμη «καυτό» θέμα για το υπουργείο Οικονομικών αφορά στους κατόχους αυτοκινήτων που δεν καταβάλουν τα Τέλη Κυκλοφορίας και ανέρχονται πάνω από 1 εκατομμύριο!
Κάν’ τα 2 τα εκατομμύρια για να τελειώνουμε με την όλη ιστορία ή υστερία! Δεν παλεύονται οι αριστεροί ατζεντάκηδες, δεν παλεύονται! Όχι τίποτ’ άλλο, αλλά ούτε κι εγώ θυμάμαι πόσες φορές ειπώθηκε σε μένα και σε άλλους ότι η Α21 είναι θεωρία συνωμοσίας! Αχαχα πάρτε πράξεις τώρα να συνέλθετε!!!

 http://nea.allnewz.gr/?p=22035

Σχόλια