18 Ιουν 2015

Όλο το πόρισμα της Επιτροπής της Βουλής: "Παράνομο το ελληνικό χρέος - Δεν πρέπει να πληρωθεί"


Στη δημοσιότητα έδωσε η πρόεδρος της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου, το προσωρινό πόρισμα της Επιτροπής Αλήθειας για το Χρέος, ενώ το απόγευμα θα το παρουσιάσει πλήρως. 

Σύμφωνα πάντως με την προκαταρκτική έκθεση, όλα τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα όχι μόνο δεν είναι σε θέση να πληρώσει το χρέος, αλλά και δεν πρέπει να το πληρώσει, αφού είναι παράνομο.
«Η αξιοπρέπεια του λαού βαραίνει περισσότερο από το παράνομο, αθέμιτο, επονείδιστο και μη βιώσιμο χρέος», αναφέρει η έκθεση, ενώ τονίζεται πως η χώρα βρίσκεται σήμερα, τον Ιούνιο του 2015, μπροστά σε ένα σταυροδρόμι. «Έχει να διαλέξει ανάμεσα στο να συνεχίσει τα αποτυχημένα προγράμματα μακροοικονομικής προσαρμογής που της επέβαλαν οι δανειστές και στο να προχωρήσει, σπάζοντας τα δεσμά του χρέους, σε μια αληθινή αλλαγή».

Ενδεικτικό είναι πως η έκθεση αναφέρει ότι:....

Το χρέος προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο πρέπει να χαρακτηριστεί παράνομο διότι η σύναψή του έγινε κατά παράβαση του καταστατικού του ίδιου του ΔΝΤ, ενώ επιπλέον οι όροι του παραβιάζουν το ελληνικό Σύνταγμα.
Το χρέος προς την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα πρέπει να χαρακτηριστεί παράνομο διότι η ΕΚΤ υπερέβη τις αρμοδιότητές της επιβάλλοντας, μέσω της συμμετοχής της στην Τρόικα.
Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας παρέχει δάνεια χωρίς μετρητά (cash-less loans) τα οποία πρέπει να θεωρηθούν παράνομα.
Τα διμερή δάνεια πρέπει να θεωρηθούν παράνομα διότι παραβιάζουν τη διαδικασία που προβλέπεται από το ελληνικό Σύνταγμα.
Το χρέος προς τους ιδιώτες δανειστές πρέπει να θεωρηθεί παράνομο διότι οι ιδιωτικές τράπεζες πριν από τη δημιουργία της Τρόικας έδρασαν ανεύθυνα και δεν έδειξαν τη δέουσα επιμέλεια στη διαχείριση του δανεισμού, ενώ ορισμένοι ιδιώτες δανειστές, όπως κεφάλαια αντιστάθμισης κινδύνου (hedge funds), ενήργησαν επίσης κακόβουλα.

Μάλιστα, στην έκθεση τονίζεται πως οι ελληνικές αρχές, μαζί με κάποιες κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνωμότησαν το 2010 ενάντια στην αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους προκειμένου να προστατεύσουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. 

Τα συστημικά μέσα ενημέρωσης έκρυψαν την αλήθεια από τους πολίτες παριστάνοντας ότι δήθεν η διάσωση αφορούσε την Ελλάδα και όχι τις τράπεζες.
Παράλληλα, αναφέρεται πως τα κράτη έχουν δικαίωμα να κηρύξουν μονομερώς πτώχευση όταν δεν είναι βιώσιμη η εξυπηρέτηση του χρέους, στην οποία περίπτωση δεν διαπράττουν διεθνώς παράνομη πράξη και επομένως δεν φέρουν ευθύνη.
Διαβάστε αναλυτικά:
Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα, τον Ιούνιο του 2015, μπροστά σε ένα σταυροδρόμι. Έχει να διαλέξει ανάμεσα στο να συνεχίσει τα αποτυχημένα προγράμματα μακροοικονομικής προσαρμογής που της επέβαλαν οι δανειστές και στο να προχωρήσει, σπάζοντας τα δεσμά του χρέους, σε μια αληθινή αλλαγή. 

Πέντε χρόνια αφότου ξεκίνησαν τα προγράμματα οικονομικής προσαρμογής, η χώρα παραμένει βυθισμένη σε κρίση –οικονομική και κοινωνική, οικολογική και δημοκρατική. 
Το μαύρο κουτί του χρέους μένει σφραγισμένο και μέχρι πρότινος κανένας επίσημος φορέας, ελληνικός ή ξένος, δεν επεδίωξε να φέρει στο φως την αλήθεια για το πώς και γιατί η χώρα καθυποτάχθηκε στο καθεστώς της Τρόικας. 
Το χρέος, στο όνομα του οποίου ισοπεδώθηκαν τα πάντα, παραμένει ο γνώμονας της νεοφιλελεύθερης προσαρμογής, που οδήγησε στη βαθύτερη και πιο μακρόχρονη ύφεση σε ευρωπαϊκό έδαφος και σε καιρό ειρήνης.
Επείγει, λοιπόν, να εξετασθεί μεθοδικά, και είναι κοινωνική μας ευθύνη, μια σειρά νομικών, κοινωνικών και οικονομικών ζητημάτων σε σχέση με το χρέος. 
Για ν’ αποκριθεί σ’ αυτή την ανάγκη, η Βουλή των Ελλήνων σύστησε τον Απρίλιο του 2015 την Επιτροπή Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος. 

 Η εντολή που ανατέθηκε στην Επιτροπή Αλήθειας ήταν να ερευνήσει πώς δημιουργήθηκε και διογκώθηκε το δημόσιο χρέος, με ποιους τρόπους και για ποιους λόγους συνάφθηκε και πώς επηρέασαν την οικονομία και τη ζωή του ελληνικού λαού οι καταναγκαστικές προϋποθέσεις (αιρεσιμότητες, conditionalities) οι οποίες συνόδευαν τα νέα δάνεια. Και επίσης να κάνει γνωστά στο εσωτερικό και το εξωτερικό τα ζητήματα που συνδέονται με το ελληνικό δημόσιο χρέος, καθώς και να ερευνήσει ποιες επιλογές υπάρχουν για την κατάργησή του και ποιά επιχειρήματα μπορούν να διατυπωθούν σχετικά.
Η Επιτροπή Αλήθειας παρουσιάζει στην Προκαταρκτική Έκθεση τα προσωρινά της πορίσματα, τα οποία δείχνουν ότι ολόκληρο το πρόγραμμα προσαρμογής, στο οποίο καθυποτάχθηκε η Ελλάδα, ήταν και παραμένει ένα πρόγραμμα με σαφείς πολιτικές στοχεύσεις. 

Ο τεχνικός χαρακτήρας των μακροοικονομικών μεταβλητών και των προβλέψεων για την εξέλιξη του χρέους επέτρεψε, μολονότι αυτοί οι αριθμοί επηρεάζουν άμεσα τη ζωή και την ίδια την επιβίωση των ανθρώπων, οι συζητήσεις για το χρέος να μείνουν μέχρις στιγμής σε τεχνικό επίπεδο και ειδικότερα να εστιαστούν στο ερώτημα αν οι πολιτικές που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα διευκολύνουν την αποπληρωμή του χρέους. 

Αυτήν ακριβώς την επιχειρηματολογία αμφισβητούν τα γεγονότα που περιλαμβάνονται στην Έκθεση.
Όλα τα στοιχεία που παρουσιάζουμε στην Προκαταρκτική Έκθεση καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα όχι μόνο δεν είναι σε θέση να πληρώσει το χρέος αλλά και δεν πρέπει να το πληρώσει.

 Πρωτίστως διότι το χρέος που προκάλεσαν οι ρυθμίσεις που επέβαλε η Τρόικα παραβιάζει ευθέως τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα των κατοίκων της Ελλάδας.
 Ως εκ τούτου, η Ελλάδα δεν πρέπει να πληρώσει αυτό το χρέος διότι είναι παράνομο, αθέμιτο και επονείδιστο.
Η Επιτροπή διαπίστωσε, επίσης, ότι η μη βιωσιμότητα του ελληνικού δημόσιου χρέους ήταν εξαρχής προδήλως γνωστή ευθύς στους διεθνείς δανειστές, τις ελληνικές αρχές και τα συστημικά μέσα ενημέρωσης. 

Μολαταύτα, οι ελληνικές αρχές, μαζί με κάποιες κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνωμότησαν το 2010 ενάντια στην αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους, προκειμένου να προστατεύσουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. 

Τα συστημικά μέσα ενημέρωσης έκρυψαν την αλήθεια από τους πολίτες παριστάνοντας ότι δήθεν η διάσωση αφορούσε την Ελλάδα και όχι τις τράπεζες και συνάμα εξυφαίνοντας μια αφήγηση που στόχευε να εμφανίσει τον ελληνικό πληθυσμό σαν δήθεν άξιο των αδικοπραξιών των δανειστών.
Τα ποσά που διατέθηκαν μέσω των προγραμμάτων διάσωσης (μνημονίων) του 2010 και του 2012 ελέγχονταν από το εξωτερικό μέσα από περίπλοκες διευθετήσεις, οι οποίες απέκλειαν κάθε δημοσιονομική αυτονομία.

 Οι δανειστές υπαγόρευσαν αυστηρά τον τρόπο διάθεσης των δανειακών κεφαλαίων ‘διάσωσης’ και έτσι είναι αποκαλυπτικό ότι κατευθύνθηκαν στην κάλυψη των τρεχουσών δημόσιων δαπανών λιγότερα από τα 10% των κεφαλαίων που εισπράχθηκαν.
Η Προκαταρκτική Έκθεση παρουσιάζει μια πρώτη χαρτογράφηση των κεντρικών προβλημάτων και ζητημάτων του δημόσιου χρέους. 

Επισημαίνει τις κομβικής σημασίας παρανομίες οι οποίες συνδέθηκαν με τη σύναψη των δανείων και ανιχνεύει τη νομική θεμελίωση επάνω στην οποία μπορεί να βασιστεί η μονομερής αναστολή της αποπληρωμής του.
Τα εννέα κεφάλαια με τα ευρήματα της προκαταρκτικής έκθεσης
Το Πρώτο Κεφάλαιο -Το χρέος πριν από την Τρόικα- Αναλύει την εξέλιξη του ελληνικού δημόσιου χρέους από τη δεκαετία του 1980 και μετά. 

 Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η διόγκωση του χρέους δεν οφειλόταν στις δήθεν υπέρμετρες δημόσιες δαπάνες, οι οποίες στην πραγματικότητα παρέμεναν χαμηλότερες από τις δημόσιες δαπάνες άλλων χωρών της ευρωζώνης. 

Οφειλόταν μάλλον στην πληρωμή εξαιρετικά υψηλών επιτοκίων δανεισμού στους πιστωτές, στις υπερβολικά υψηλές και αδικαιολόγητες στρατιωτικές δαπάνες, στην απώλεια φορολογικών εσόδων εξαιτίας των αθέμιτων εκροών κεφαλαίου, στην ανακεφαλαιοποίηση ιδιωτικών τραπεζών από το κράτος και στις διεθνείς ανισορροπίες οι οποίες δημιουργήθηκαν από την ελαττωματική σχεδίαση της ίδιας της Νομισματικής Ένωσης.
Η υιοθέτηση του ευρώ οδήγησε σε δραστική αύξηση του ιδιωτικού χρέους στην Ελλάδα, στο οποίο βρέθηκαν εκτεθειμένες όχι μόνον οι ελληνικές αλλά και μεγάλες ευρωπαϊκές ιδιωτικές τράπεζες. 

Το γεγονός αυτό κλιμάκωσε μια τραπεζική κρίση το 2009, που με τη σειρά της επιβάρυνε το ελληνικό δημόσιο χρέος. 
Η κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου, υπερτονίζοντας τη σημασία των δημόσιων ελλειμάτων και του δημόσιου χρέους, βοήθησε το 2009 να παρασταθεί η εξελισσόμενη τραπεζική κρίση σαν κρίση δημόσιου χρέους.
Το Δεύτερο Κεφάλαιο -Η εξέλιξη του ελληνικού δημόσιου χρέους 2010-2015- καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η πρώτη δανειακή σύμβαση, του 2010, αποσκοπούσε πρωταρχικά στη διάσωση των ελληνικών και άλλων ευρωπαϊκών ιδιωτικών τραπεζών και επέτρεψε στις τελευταίες να μειώσουν την έκθεσή τους σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου.
Το Τρίτο Κεφάλαιο -Το ελληνικό δημόσιο χρέος ανά δανειστή, 2015- παρουσιάζει την εριζόμενη φύση του σημερινού ελληνικού χρέους, σκιαγραφώντας τα κεντρικά χαρακτηριστικά των δανείων, τα οποία αναλύονται παρακάτω, στο Όγδοο Κεφάλαιο.
Το Τέταρτο Κεφάλαιο -Μηχανισμοί του συστήματος χρέους στην Ελλάδα- αποκαλύπτει τους μηχανισμούς που κατασκευάστηκαν μέσα από τις δανειακές συμβάσεις, από τον Μάιο του 2010 και μετά. 
Οι μηχανισμοί αυτοί δημιούργησαν ένα βαρύ φορτίο νέου χρέους προς τα άλλα κράτη της ευρωζώνης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ, EFSF), ενώ παράλληλα παρήγαγαν καταχρηστικά κόστη, βαθαίνοντας έτσι ακόμη περισσότερο την κρίση. 
Οι μηχανισμοί αυτοί αποκαλύπτουν πως το μεγαλύτερο μέρος των δανειακών κεφαλαίων μεταβιβάστηκε απευθείας στους χρηματοπιστωτικούς θεσμούς. 
Αντί να ωφελήσουν την Ελλάδα, επιτάχυναν, με τη χρήση χρηματοπιστωτικών εργαλείων, τη διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων.
Το Πέμπτο Κεφάλαιο -Αιρεσιμότητες εναντίον βιωσιμότητας- παρουσιάζει πως οι δανειστές επέβαλαν, μαζί με τις δανειακές συμβάσεις, παραβιαστικές αιρεσιμότητες οι οποίες εξάλειψαν άμεσα την οικονομική βιωσιμότητα του χρέους. 

Αυτές οι αιρεσιμότητες (προϋποθέσεις), στις οποίες οι δανειστές εξακολουθούν να επιμένουν, μείωσαν το ΑΕΠ και αύξησαν το δημόσιο δανεισμό, επιβαρύνοντας επομένως την αναλογία δημόσιου χρέους / ΑΕΠ και καθιστώντας έτσι το δημόσιο χρέος ακόμη λιγότερο βιώσιμο. 
Επιπλέον, επέφεραν δραματικές αλλαγές στην κοινωνία και προκάλεσαν ανθρωπιστική κρίση. Το ελληνικό δημόσιο χρέος μπορεί σήμερα να θεωρηθεί εντελώς μη βιώσιμο.
Το Έκτο Κεφάλαιο -Οι επιπτώσεις των ‘προγραμμάτων διάσωσης’ στα ανθρώπινα δικαιώματα- καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα μέτρα τα οποία επιβλήθηκαν στο πλαίσιο των λεγόμενων ‘προγραμμάτων διάσωσης’, έπληξαν άμεσα τις συνθήκες ζωής του ελληνικού λαού και παραβίασαν τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία ωστόσο οφείλουν, τόσο η Ελλάδα όσο και οι εταίροι της, να σέβονται, να προστατεύουν και να προάγουν σύμφωνα με το εσωτερικό, το ευρωπαϊκό και το διεθνές δίκαιο. 
Οι δραστικές προσαρμογές, που επιβλήθηκαν στην ελληνική οικονομία και σε ολόκληρη την κοινωνία, προκάλεσαν ραγδαία υποβάθμιση του επιπέδου ζωής και παραμένουν ασύμβατες προς την κοινωνική δικαιοσύνη, την κοινωνική συνοχή, τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Το Έβδομο Κεφάλαιο -Νομικά ζητήματα σχετικά με τα μνημόνια και τις δανειακές συμβάσεις- αναλύει ότι υπήρξε παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων από την πλευρά τόσο της ίδιας της Ελλάδας όσο και των δανειστών της, δηλαδή των (πιστωτριών) χωρών της ευρωζώνης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, που επέβαλαν τα μέτρα αυτά στην Ελλάδα.

 Όλοι αυτοί οι παράγοντες (κράτη και όργανα ή θεσμοί) παρέλειψαν να εκτιμήσουν τις παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων που συνεπάγονταν οι πολιτικές που οι ίδιοι επέβαλαν στην Ελλάδα και, επιπλέον, παραβίασαν άμεσα το ελληνικό Σύνταγμα απογυμνώνοντας ουσιαστικά την Ελλάδα από τα περισσότερα κυριαρχικά δικαιώματά της.
Οι συμφωνίες συμπεριλαμβάνουν καταχρηστικούς όρους, που πρακτικά καταναγκάζουν την Ελλάδα να παραδώσει στους δανειστές σημαντικές πλευρές της εθνικής της κυριαρχίας.
 Αυτό αποτυπώνεται στη ρήτρα εφαρμογής του αγγλικού δικαίου ως εφαρμοστέου στις δανειακές συμβάσεις, η οποία διευκόλυνε την παράκαμψη του ελληνικού Συντάγματος αλλά και των διεθνών υποχρεώσεων σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 
Οι παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του εθιμικού δικαίου, πολλές ενδείξεις κακόπιστης συμπεριφοράς εκ μέρους των συμβαλλόμενων μερών, και ο καταχρηστικός χαρακτήρας αυτών των συμβάσεων καθιστούν τις συναφθείσες συμβάσεις άκυρες.
Το Όγδοο Κεφάλαιο -Αποτίμηση του παράνομου, αθέμιτου, επονείδιστου και μη βιώσιμου χαρακτήρα του χρέους- παρέχει μια αποτίμηση του ελληνικού δημόσιου χρέους με βάση τους ορισμούς του παράνομου, αθέμιτου, επονείδιστου και μη βιώσιμου χρέους, τους οποίους υιοθέτησε η Επιτροπή Αλήθειας.
Το Όγδοο Κεφάλαιο καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος σήμερα, τον Ιούνιο του 2015, είναι μη βιώσιμο, διότι η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να το εξυπηρετήσει χωρίς να πλήξει καίρια την ικανότητά της να αναποκρίνεται στις βασικές υποχρεώσεις της για προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων. 
Επιπλέον, το κεφάλαιο περιέχει στοιχεία για ενδεικτικές περιπτώσεις παράνομου, αθέμιτου και επονείδιστου χρέους προς κάθε έναν δανειστή.
Το χρέος προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο πρέπει να χαρακτηριστεί παράνομο διότι η σύναψή του έγινε κατά παράβαση του καταστατικού του ίδιου του ΔΝΤ, ενώ επιπλέον οι όροι του παραβιάζουν το ελληνικό Σύνταγμα, το διεθνές εθιμικό δίκαιο και τις συνθήκες τις οποίες έχει κυρώσει η Ελληνική Δημοκρατία. 
Είναι επίσης αθέμιτο, διότι οι όροι του επιβάλλουν πολιτικές οι οποίες παραβιάζουν τις υποχρεώσεις προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 

Τέλος, είναι επονείδιστο (απεχθές), διότι το ΔΝΤ γνώριζε ότι τα μέτρα τα οποία επέβαλλαν οι πολιτικές του ήταν αντιδημοκρατικά και αναποτελεσματικά και θα οδηγούσαν σε σοβαρές παραβιάσεις των κοινωνικών και οικονομικών δικαιωμάτων.
Το χρέος προς την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα πρέπει να χαρακτηριστεί παράνομο, διότι η ΕΚΤ υπερέβη τις αρμοδιότητές της επιβάλλοντας, μέσω της συμμετοχής της στην Τρόικα, την εφαρμογή των προγραμμάτων μακροοικονομικής προσαρμογής (λόγου χάρη, την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας). 
Το χρέος προς την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι επίσης αθέμιτο και επονείδιστο, διότι ο κύριος λόγος ύπαρξης του Προγράμματος Αγοράς Ομολόγων (Securities Market Programme, SMP) ήταν να εξυπηρετηθούν συμφέροντα των χρηματοπιστωτικών οργανισμών, επιτρέποντας στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές και ελληνικές ιδιωτικές τράπεζες να απαλλαγούν από τα ελληνικά ομόλογα που είχαν στην κατοχή τους.
Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας παρέχει δάνεια χωρίς μετρητά (cash-less loans) τα οποία πρέπει να θεωρηθούν παράνομα, επειδή παραβιάζουν όχι μόνον το Άρθρο 122(2) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ/TFEU), αλλά και πολλά κοινωνικά και οικονομικά δικαιώματα, καθώς και πολιτικές ελευθερίες. 

Περαιτέρω, η Συμφωνία Πλαίσιο (Framework Agreement) του ΕΤΧΣ, του 2010 καθώς και η Κύρια Σύμβαση Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης (Master Financial Assistance Agreement) του 2012 περιλαμβάνουν πολλαπλούς καταχρηστικούς όρους, οι οποίοι αποκαλύπτουν σαφώς αθέμιτη συμπεριφορά από την πλευρά του δανειστή.

 Το ΕΤΧΣ παραβιάζει, επίσης, με τη δράση του τις δημοκρατικές αρχές, γεγονός που καθιστά αυτά τα συγκεκριμένα χρέη αθέμιτα και επονείδιστα.
Τα διμερή δάνεια πρέπει να θεωρηθούν παράνομα διότι παραβιάζουν τη διαδικασία που προβλέπεται από το ελληνικό Σύνταγμα. 

Κατά τη σύναψή τους υπήρξε σαφώς αθέμιτη συμπεριφορά εκ μέρους των δανειστών, ενώ επίσης περιέχουν όρους που παραβιάζουν το νόμο και τη δημόσια τάξη. 
Τόσο το ευρωπαϊκό όσο και το διεθνές δίκαιο παραβιάστηκαν κατά τη σχεδίαση των μακροοικονομικών προγραμμάτων, προκειμένου να παρακαμφθούν τα ανθρώπινα δικαιώματα. 

Επιπλέον, τα διμερή δάνεια είναι αθέμιτα, διότι δεν χρησιμοποιήθηκαν προς όφελος του λαού, αλλά απλώς επέτρεψαν στους ιδιώτες πιστωτές της Ελλάδας να σώσουν τους εαυτούς τους. 

Τέλος, τα διμερή δάνεια είναι επονείδιστα διότι τόσο οι πιστώτριες χώρες όσο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζαν τις ενδεχόμενες παραβιάσεις, αλλά τόσο το 2010 όσο και το 2012 απέφυγαν να εκτιμήσουν ποιές επιπτώσεις θα είχαν στα ανθρώπινα δικαιώματα η μακροοικονομική προσαρμογή και η δημοσιονομική σταθεροποίηση, που ήταν και οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση των δανείων.
Το χρέος προς τους ιδιώτες δανειστές πρέπει να θεωρηθεί παράνομο διότι οι ιδιωτικές τράπεζες πριν από τη δημιουργία της Τρόικας έδρασαν ανεύθυνα και δεν έδειξαν τη δέουσα επιμέλεια στη διαχείριση του δανεισμού, ενώ ορισμένοι ιδιώτες δανειστές, όπως κεφάλαια αντιστάθμισης κινδύνου (hedge funds), ενήργησαν επίσης κακόβουλα. 

Μέρος του χρέους προς τις ιδιωτικές τράπεζες και τα κεφάλαια αντιστάθμισης κινδύνου είναι αθέμιτο για τους ίδιους λόγους για τους οποίους είναι και παράνομο. Επιπλέον, οι ελληνικές τράπεζες ανακεφαλαιοποιήθηκαν με αθέμιτο τρόπο από τους φορολογούμενους.

 Τέλος, το χρέος προς τις ιδιωτικές τράπεζες και τα κεφάλαια αντιστάθμισης κινδύνου είναι επονείδιστο, διότι οι μεγάλοι ιδιώτες δανειστές γνώριζαν ότι τα δάνεια αυτά συνήφθησαν για ίδιο όφελος και όχι για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του λαού.
Η Προκαταρκτική Έκθεση καταλήγει επισημαίνοντας ορισμένα πρακτικά ζητήματα. 

Το Ένατο Κεφάλαιο -Νομική θεμελίωση της αποκήρυξης και αναστολής πληρωμών του ελληνικού δημόσιου χρέους- εκθέτει ποιες επιλογές υπάρχουν όσον αφορά την ακύρωση του χρέους και ιδίως τις συνθήκες υπό τις οποίες ένα κυρίαρχο κράτος μπορεί να ασκήσει το δικαίωμά του να προχωρήσει μονομερώς, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, στην αποκήρυξη του χρέους ή στην αναστολή της αποπληρωμής του.
Τα νομικά επιχειρήματα που επιτρέπουν σε ένα κυρίαρχο κράτος να αποκηρύξει μονομερώς το παράνομο, αθέμιτο και επονείδιστο χρέος είναι πολλαπλά· όσον αφορά την ελληνική περίπτωση, μια τέτοια μονομερής κυριαρχική πράξη θα μπορούσε να θεμελιωθεί στα εξής επιχειρήματα: 

καταρχάς στην κακή πίστη την οποία επέδειξαν οι δανειστές, ωθώντας την Ελλάδα να παραβιάσει το εσωτερικό της δίκαιο και τις διεθνείς της υποχρεώσεις σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα. 

Στη νομική υπεροχή και προτεραιότητα των ανθρώπινων δικαιωμάτων απέναντι σε διεθνείς συμφωνίες, όπως εκείνες που υπέγραψαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις με τους δανειστές ή με την Τρόικα. 
Τη χρήση καταναγκασμού. 
Την επιβολή άδικων και ανεπιεικών όρων, οι οποίοι κατάφωρα παραβιάζουν το Σύνταγμα και την εθνική κυριαρχία. 
Τέλος, το δικαίωμα το οποίο αναγνωρίζει το διεθνές δίκαιο στο κράτος, να παίρνει μετρα ενάντια σε παράνομες ενέργειες δανειστών, οι οποίες πλήττουν τη δημοσιονομική του κυριαρχία, το υποχρεώνουν να αποδεχθεί παράνομα, αθέμιτα και επονείδιστα χρέη και παραβιάζουν την οικονομική του αυτοδιάθεση και τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα.
Όσον αφορά τη μη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους, κάθε κράτος έχει νόμιμο δικαίωμα να επικαλείται την ύπαρξη κατάστασης ανάγκης σε εξαιρετικές περιστάσεις, προκειμένου να διαφυλάξει ουσιώδη συμφέροντα τα οποία απειλούνται από κίνδυνο μεγάλο και παρόντα. 

Σε τέτοια περίπτωση, το κράτος μπορεί να απαλλαγεί από την εκπλήρωση των διεθνών υποχρεώσεών του, οι οποίες επαυξάνουν τον κίνδυνο, όπως συμβαίνει με τις εκκρεμείς δανειακές συμβάσεις. 

Τέλος, τα κράτη έχουν δικαίωμα να κηρύξουν μονομερώς πτώχευση όταν δεν είναι βιώσιμη η εξυπηρέτηση του χρέους, στην οποία περίπτωση δεν διαπράττουν διεθνώς παράνομη πράξη και, επομένως, δεν φέρουν ευθύνη.
Προοίμιο
Η αξιοπρέπεια του λαού βαραίνει περισσότερο από το παράνομο, αθέμιτο, επονείδιστο και μη βιώσιμο χρέος.
Έχοντας ολοκληρώσει την προκαταρκτική φάση της έρευνάς της, η Επιτροπή Αλήθειας του Δημόσιου Χρέους θεωρεί ότι η Ελλάδα ήταν και παραμένει θύμα μιας προσχεδιασμένης επίθεσης, η οποία οργανώθηκε από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 
Αυτό το βίαιο, παράνομο και ανήθικο εγχείρημά τους έχει μοναδικό σκοπό να περάσουν τα ιδιωτικά χρέη στο δημόσιο.
Παρουσιάζοντας τούτη την Προκαταρκτική Έκθεση στις ελληνικές αρχές και τον ελληνικό λαό, η Επιτροπή Αλήθειας του Δημόσιου Χρέους θεωρεί ότι ολοκλήρωσε την πρώτη φάση της εντολής της, η οποία περιγράφεται στην από 4 Απριλίου του 2015 απόφαση της Προέδρου της Βουλής. 

Η Επιτροπή ελπίζει πως η Έκθεση θα αποδειχθεί χρήσιμο εργαλείο, ώστε να εγκαταλειφθεί η καταστροφική λογική της λιτότητας και να προστατευθούν από τους κινδύνους που σήμερα τα απειλούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, η δημοκρατία, η αξιοπρέπεια του λαού και το μέλλον των επερχόμενων γενεών.
Σε απάντηση εκείνων που προσπαθούν να επιβάλουν άδικα μέτρα, ο ελληνικός λαός θα μπορούσε να επικαλεστεί τη ρήση του Θουκυδίδη «και όνομα δια το μη ες ολίγους αλλ’ ες πλείονας οικείν Δημοκρατία κέκληται» (Θουκυδίδης, Ιστορία του Πελοποννησιακού πολέμου, Επιτάφιος του Περικλή (2.37) – «και ως προς το όνομα καλείται Δημοκρατία επειδή η εξουσία δεν είναι στα χέρια των λίγων, αλλά των πολλών»).

10 σχόλια:

  1. ΓΙΑΤΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΕΠΙΟΡΚΟ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ?

    ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ‘’ΕΡΩΤΑΣ» ή… ΚΑΠΟΥ ΤΟΝ ‘’ΚΡΑΤΑΝΕ’’????????

    Διπλασίασε ο Καραμανλής το χρέος των 178 δις ευρώ, που είχαν δημιουργήσει όλες οι κυβερνήσεις, από το 1960 και μετά μέχρι το 2004 !!!
    Ανέβασαν το χρέος στα 350ΔΙΣ Ευρω. Δηλαδή μόνο να γράψεις και να προσπαθήσεις να σκεφτείς το ποσό παθαίνεις..εγκεφαλικό.
    * Ένα ποσό πρωτόγνωρο και ασύλληπτο χωρίς διαφάνεια.
    * Επί πλέον 35 δις ευρώ ετήσιο ΕΛΛΕΙΜΜΑ και 24 Δις έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου. Και παρέμεναν στις θέσεις τους και παραμένουν ακόμα.
    *Μέσα σε πέντε χρόνια (2004-2009) χάσαμε σχεδόν τα πάντα.
    *Τι ζητάει ο απλός Έλληνας που δεν ξέρει από οικονομία και ΑΠΑΤΗ.
    *Ζητά να μάθει πως φτάσαμε στα 350 Δισεκατ. από 178 που ήταν το 2004?.
    * Πως ''γεννήθηκε '' ένα χρέος σε πέντε χρόνια ΙΣΟ με το χρέος όλων των κυβερνήσεων από το 1960 και μετά?
    *Δεν δικαιούμαστε να μάθουμε γιατί ΧΡΩΣΤΑΜΕ τόσα πολλά λεφτά και πως δημιουργήθηκε αυτό οικονομικό χάος.
    *Πως μέσα σε πέντε χρόνια πιάσαμε ‘’πάτο’’?
    *Τι μεσολάβησε, ποιος μεσολάβησε και τι αποφάσεις ελήφθησαν ώστε να χάσουμε σχεδόν τα πάντα ?
    *ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ κατέστρεψε την Ελλάδα ? Είναι τόσο ιδιοτελής και ανίκανος και κουτοπόνηρος ?
    *Και έρχεται σήμερα ο Τσίπρας και η ‘’ανήλικη’’ των παρανόμων επί 20 χρόνων επιδομάτων, Ζωή, και προχωρούν στη σύσταση εξεταστικής επιτροπής και αρχίζουν από το τέλος του 2009, αφήνοντας εκτός ελέγχου και αναφοράς, όλες τις ΕΠΙΜΑΧΕΣ …υποχρεώσεις των αριστερών στη ΔΕΞΙΑ ΤΟΥΣ!
    *Εξευτελίζουν κάθε έννοια νομιμότητας και κοινοβουλευτικών κανονισμών καλώντας ως ..μάρτυρες ‘’ζωντανούς νεκρούς’’ της παραπολιτικής, προσπαθώντας να ρίξουν στάχτη στα μάτια του δημοκράτη αγωνιστή που τον παραπληροφόρησαν και τους ψήφισε.
    *Είναι δυνατόν, να υπάρχουν Έλληνες σήμερα που ‘’ξεγελιούνται’’ από τα στημένα παρακρατικής μορφής επικίνδυνα ‘’παιχνίδια’’ της πολιτικά ημιθανούς Ζωής, κόρης του ‘’χασοδίκη’’ συμβούλου του συστήματος?
    Με απλά λόγια ρωτάμε: ‘’ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ’’ κανείς ότι το χρέος ήταν 300 δις ευρώ ?
    Ποιος οικονομολόγος- μαθηματικός θα μας ενημερώσει γιατί σε αυτό συμπεριλαμβάνονται διαχρονικά όλα τα ελλείμματα ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ και του 2009?
    *Πως το χρέος από το 2004 (178 ΔΙΣ.ΕΥΡΩ)……>>>>>ΕΦΘΑΣΕ στα 300 το 2009 ?
    *Αυτό το ΤΕΡΑΣ της καταστροφής μας, δεν θα μάθουμε ποιος ,πως, και γιατί το ΕΞΕΘΡΕΨΕ?
    *Κανείς Έλληνας δεν ενδιαφέρεται να μάθει που πήγαν τόσα λεφτά?
    *ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ούτε ένας ΕΛΛΗΝΑΣ δημοσιογράφος ΕΝΤΙΜΟΣ να μας εξηγήσει αυτό που ΟΛΟΙ σήμερα γνωρίζουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΚΑΙ ΧΡΕΟΣ 2007-2010
    Η γαλάζια διακυβέρνηση με αριθμούς
    Σύμφωνα με την έκθεση της Eurostat (General government deficit and debt - Greece) η οποία συντάχθηκε βάσει των προτύπων του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ESA 95)
    τόσο τα στοιχεία για το έλλειμμα όσο και τα στοιχεία για το χρέος αναθεωρούνται επί τη βάσει νέων δεδομένων.

    Έτσι, το δημοσιονομικό έλλειμμα ανά έτος:
    ===============================
    Το 2007 στο 6,4% του ΑΕΠ (14,5 δισ. ευρώ)
    Το 2008 στο 9,8% του ΑΕΠ (23,1 δισ. ευρώ)
    Το 2009 στο 15,4% του ΑΕΠ (36,3 δισ. ευρώ)
    Το 2010 στο 10,5% του ΑΕΠ (24,19 δισ. ευρώ)

    Το δημόσιο χρέος ανά έτος:
    ================================
    Το 2007 τοποθετείται στο 105,4% του ΑΕΠ (239 δισ. ευρώ)
    Το 2008 στο 110,7% του ΑΕΠ (262,3 δισ. ευρώ)
    Το 2009 στο 127,1% του ΑΕΠ (298,7 δισ. ευρώ)
    Το 2010 στο 142,8% του ΑΕΠ (328,5 δισ. ευρώ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. H ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Κ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΗΜΙΤΗ (Αποτελέσματα 31/12/2003):
    ===============================================
    1. Πρωτογενείς Δαπάνες ……………………=30 Δις Euro
    2. Έλλειμμα Προϋπολογισμού ……………=3,3 % του ΑΕΠ
    3. Πρωτογενές Έλλειμμα …………………….= 0
    4. Πρωτογενές Πλεόνασμα …………………=1,7 % του ΑΕΠ
    5. Έλλειμμα Ισοζυγ. Τρεχ. Συναλλαγών.= 8,65 Δις
    6.ΔημόσιοΧρέος……………………………..=178 Δις
    Και ας δούμε πως ήταν οι ίδιοι οικονομικοί δείκτες, όταν αποχώρησε ο κ. Καραμανλής.

    Β. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ (Αποτελέσματα 31/12/2009):

    1. Πρωτογενείς Δαπάνες …………..= 59 Δις (Αύξηση 96,66%)
    2. Έλλειμμα Προϋπολογισμού…….=15.6 % του ΑΕΠ (36 Δις -Αύξηση 387,5%)
    3.Πρωτογενές Έλλειμμα …………….. =10,6 % του ΑΕΠ (24,5 Δις- Αύξηση = ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ
    4. Πρωτογενές Πλεόνασμα ………….=0
    5. Έλλειμμα Ισοζυγίου Τρεχουσών
    (Εξωτερικών) Συναλλαγών …………=25,8 Δις (11,2%
    του ΑΕΠ) Αύξηση 198,2%
    6. Δημόσιο Χρέος ………………………..=299 Δις (129,7%
    του ΑΕΠ) Αύξηση σε Euro: 67,98%
    ΕΔΩ μπορεί να βρει, όποιος ενδιαφέρεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου:

    Τι ακριβώς συνέβη το μοιραίο 2009, περιγράφεται στην Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου:
    *Υστέρηση εσόδων 12,8 δισ. ευρώ,
    *υπέρβαση δαπανών 47 δισ. ευρώ,
    *υπέρβαση κρατικού δανεισμού κατά 64 δισ. ευρώ.

    Πρόσφατα, η προσφυγή της Κύπρου στο μηχανισμό στήριξης της ΕΕ είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή μιας από τις πλέον διαδεδομένες θεωρίες «συνωμοσίας», οι οποίες ευδοκίμησαν όλο το διάστημα της διετούς διακυβέρνησης Παπανδρέου.
    Ας θυμηθούμε ότι όλη η θεωρία των συνομωσιολόγων , όλων αυτών που έβλεπαν πίσω από την προσπάθεια διάσωσης της χώρας, σενάρια εξόντωσής της από ξένες δυνάμεις του κακού, είχαν στηρίξει τη θεωρία τους στο γεγονός ότι η κυβέρνηση είχε προσφύγει στο μηχανισμό στήριξης, ενώ υπήρχαν άλλες δυνατότητες αυτόνομης λύσης, όπως Ρωσία και Κίνα.
    Όταν αποδείχθηκε ότι η αριστερή κυβέρνηση του ΑΚΕΛ δεν είναι σε θέση να βρει λύση μέσα από τους συντρόφους της Ρωσίας και της Κίνας, είναι προφανές ότι αυτή η θεωρία συνομωσίας κατέρρευσε κυριολεκτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ότι κι αν λένε ότι κι αν είπαν για το έλλειμμα, η αλήθεια έλαμψε

    Ακόμη και η Ν.Δ. που υποστήριζε ότι το έλλειμμα του 2009 «διογκώθηκε» τεχνητά, πλέον αποδέχτηκε και υπέγραψε ότι όντως το έλλειμμα του 2009 ξεπέρασε το 15%.
    Ήδη από τις 4 Απριλίου 2012, ο μέχρι προ τινος «αντημνιμονιακός» αρχηγός της Ν.Δ. Α. Σαμαράς, σε άρθρο του στους New York Times, παραδέχτηκε ότι το έλλειμμα του 2009 ήταν 15%:
    «Greece has already implemented deficit-cutting measures of around 20% of GDP to curtail a deficit of 15% of GDP in 2009». Mετφ.
    «Η Ελλάδα έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή μέτρα για τη μείωση του ελλείμματος της τάξης του 20% του ΑΕΠ για να περιορίσει το έλλειμμα από 15% του ΑΕΠ το 2009».

    Επίσης, στη σελίδα 16 της Εισηγητικής Έκθεσης για τον Προϋπολογισμό του 2013 της κυβέρνησης Σαμαρά, προϋπολογισμός που ψηφίστηκε στις αρχές Νοεμβρίου 2012 από την ελληνική Βουλή, αναφέρεται το εξής:

    «Το 2011, δεύτερο έτος εφαρμογής του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, επιτεύχθηκε μείωση του ελλείμματος της Γενικής Κυβέρνησης κατά 1,3 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, ενώ συνολικά την περίοδο 2009-2011 η μείωση ήταν 6,2 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ (από 15,6% το 2009 σε 9,4% το 2011).
    Αυτή η μείωση είναι η μεγαλύτερη που έχει σημειωθεί από κράτος-μέλος της Ευρωζώνης».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Απαλλακτικό βούλευμα" Παπανδρέου για το έλλειμμα του 2009 μέσω του πολυνομοσχεδίου;
    =======================================================

    Τρεις πρώην γαλάζιοι βουλευτές αποκαλύπτουν πως στην αιτιολογική έκθεση ομολογείται ότι το έλλειμμα ήταν 15,6%, κάτι που διέψευδε η ΝΔ και ζητούσε εξεταστική. Αμηχανία στην Κ.Ο της ΝΔ για τη "δικαίωση Παπανδρέου".

    Μια παραδοχή μεγάλης πολιτικής σημασίας περιέχει...
    η αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου που συζητήθηκε στη Βουλή και η οποία, υπό προϋποθέσεις, ακυρώνει βασικές προεκλογικές και μετεκλογικές δεσμεύσεις του Αντώνη Σαμαρά αλλά, ταυτόχρονα, απαλλάσσει την κυβέρνηση Παπανδρέου και τον ίδιο τον πρωθυπουργό αλλά και τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες η χώρα βρέθηκε στην εποπτεία της τρόϊκας και στο Μνημόνιο το 2010.

    Οι δυο βουλευτές του κινήματος «Νέα ΜΕΡΑ», Νίκος Σταυρογιάννης και Γιάννης Κουράκος, καθώς και ο ανεξάρτητος βουλευτής Γιώργος Κασαπίδης (όλοι τους πρώην μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ), καλούν τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας να απαντήσουν εάν αποδέχονται την αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου: σε αυτό – σύμφωνα με τους τρεις βουλευτές – αναφέρεται ότι το έλλειμμα του 2009 ήταν στο ύψος του 15,6%.

    Σύμφωνα με κοινή δήλωση των τριών βουλευτών, η ψήφιση του νομοσχεδίου θα σημάνει και την ακύρωση των στοιχείων που έδινε η κυβέρνηση της ΝΔ το 2009 -και περιέχονται στο βιβλίο που έγραψε, τότε, ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιάννης Παπαθανασίου- και επιβεβαίωση των δηλώσεων των κυρίων Γιώργου Παπακωνσταντίνου και Γιώργου Παπανδρέου για το έλλειμμα, τις οποίες -σύμφωνα με τους ίδιους- διέψευσε η πλειοψηφία των μελών της ΕΛΣΤΑΤ.

    Δεν είναι, ακόμα, γνωστό εάν η συγκεκριμένη παραδοχή υπήρχε και στην αιτιολογική έκθεση του προϋπολογισμού που ψήφισε τον Δεκέμβριο η τρικομματική κυβέρνηση. Εάν, όντως, υπάρχει στην αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου, κι αυτό γίνεται για πρώτη φορά, είναι, πράγματι, ιδιαίτερης αξίας και είναι βέβαιο πως αφενός ερμηνεύει την επιμονή του Γιάννη Στουρνάρα να κρατά στη θέση του προέδρου της ΕΛ.ΣΤΑΤ τον Ανδρέα Γεωργίου που είχε ελεγχθεί για αλλοίωση ("φούσκωμα") του ελλείμματος και αφετέρου προσφέρει ανέλπιστα επιχειρήματα στον πρώην πρωθυπουργό.

    Από την άλλη, μια τέτοια παραδοχή βάζει οριστικά τέλος στην δέσμευση του πρωθυπουργού ότι "θα γίνει μια εξεταστική κι αυτή θα είναι για το πως μπήκαμε στο Μνημόνιο".

    «Εμείς καταψηφίζουμε το πολυνομοσχέδιο και θέτουμε τα εξής ερωτήματα» ανέφεραν χαρακτηριστικά, οι τρεις βουλευτές, προσθέτοντας: «Η κυβέρνηση Σαμαρά επιβεβαιώνει το έλλειμμα του 15,6% για το 2009;».

    «Είναι απορίας άξιο με ποιο τρόπο θα ψηφίσουν οι βουλευτές της Ν.Δ, ειδικά όσοι κατείχαν υπουργικές θέσεις, το σημερινό πολυνομοσχέδιο στην αιτιολογική έκθεση του οποίου αναφέρεται το έλλειμμα του 2009 στο ύψος του 15,6%. Τελικά ακυρώνουν οι ίδιοι βουλευτές και υπουργοί της Ν.Δ τα στοιχεία που έδιναν στη δημοσιότητα το 2009; Επιβεβαιώνουν τις δηλώσεις Παπανδρέου-Παπακωνσταντίνου για το έλλειμμα του 2009 που διέψευσε η πλειοψηφία των μελών της ΕΛΣΤΑΤ;».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καταπέλτης η απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου για τα ψεύτικα στοιχεία.
    ==========================================
    Κόλαφος για Τσίπρα Σαμαρά Καμμένο το πόρισμα
    της εξεταστικής επιτροπής του ευρωκοινοβουλίου για το ρόλο της τρόικα
    Ειδικότερα, για την Ελλάδα, επισημαίνονται ο κίνδυνος χρεοκοπίας και μη βιωσιμότητας των δημοσίων οικονομικών λόγω της συνεχούς μείωσης της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και του δημοσιονομικού εκτροχιασμού στα χρόνια πριν από την έναρξη του προγράμματος,
    ενώ αναφέρει ότι «η προβληματική κατάσταση στην Ελλάδα
    οφειλόταν επίσης και στη στατιστική απάτη στα χρόνια πριν από την έναρξη του προγράμματος», επισημαίνοντας, ωστόσο, την αποφασιστική δράση της κυβέρνησης για ανεξαρτητοποίηση της Εθνικής Στατιστικής Αρχής τον Μάρτιο του 2010.
    Η έκθεση αναγνωρίζει στην άνευ προηγουμένου δημοσιονομική προσαρμογή που επιτεύχθηκε στην χώρα χάρη στις θυσίες των ελλήνων πολιτών και στο μεγάλο αριθμό διαρθρωτικών αλλαγών που υλοποιούνται, ασκώντας παράλληλα κριτική για αστοχίες και αδικίες στον επιμερισμό του κόστους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Απορρίφθηκε η προσφυγή δύο εταιρειών κατά της Ελλάδας για το PSI
    ========================================
    Το διαιτητικό δικαστήριο που συγκροτήθηκε για να λάβει απόφαση σχετικά με το αίτημα δύο ξένων εταιρειών για το ελληνικό PSI απέρριψε την προσφυγή τους.
    Συγκεκριμένα, στις 20 Μαΐου 2013, δύο ξένες εταιρείες, η ISTROKAPITAL SE, εταιρεία holding τσεχικών συμφερόντων με έδρα την Κύπρο, και το σλοβακικό ταχυδρομικό ταμιευτήριο, Poštová banka, a.s. (Slovak), προσέφυγαν κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας, διεκδικώντας αποζημίωση για τις απώλειές τους σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, τα οποία κουρεύτηκαν τον Μάρτιο του 2012.
    Το διαιτητικό δικαστήριο που συγκροτήθηκε από το Κέντρο αυτό για να κρίνει την υπόθεση εξέδωσε την απόφασή του στις 9.4.2015, με την οποία απέρριψε την προσφυγή κατά της Ελλάδος. Διαιτητές είχαν ορισθεί ο Αμερικανός John Townsend, η Γαλλίδα Brigitte Stern και ο Κολομβιανός Eduardo Zuleta, ως Πρόεδρος του διαιτητικού δικαστηρίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ.

    Κόλαφος για Τσίπρα Σαμαρά το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής του ευρωκοινοβουλίου για το ρόλο της τρόικα
    =================================================================
    Υιοθετήθηκε σήμερα με μεγάλη πλειοψηφία από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο η έκθεση για το ρόλο και τη λειτουργία των Τρόικα στις χώρες που εφαρμόζουν προγράμματα προσαρμογής (Ελλάδα, Ιρλανδία, Πορτογαλία, Κύπρος).
    * Η έκθεση (Ngoc και Karas) που υπερψηφίστηκε και από τους Ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ επισημαίνει ότι η δημιουργία του σχήματος των Τρόικα ήταν αναπόφευκτη στην πρώτη φάση της κρίσης, λόγω της απουσίας κατάλληλων μηχανισμών και κατάλληλων πολιτικών στο Ευρωπαϊκό επίπεδο...

    *Ταυτοχρόνως, ασκεί, έντονη κριτική στον τρόπο με τον οποίο λειτούργησαν οι Τρόικες σε ζητήματα δημοκρατικής νομιμοποίησης των αποφάσεων σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο, σε ζητήματα διαφάνειας, αλλά και στο συχνά ανεπαρκή συντονισμών μεταξύ της ΕΕ, του ΔΝΤ και της ΕΚΤ. Έντονη κριτική επίσης ασκεί η έκθεση και για τις αστοχίες στον οικονομικό σχεδιασμό και στις προτάσεις πολιτικής.

    ** το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής του ευρωκοινοβουλίου για το ρόλο της τρόικα
    =========================================================
    (…)Ειδικότερα, για την Ελλάδα, επισημαίνονται ο κίνδυνος χρεοκοπίας και μη βιωσιμότητας των δημοσίων οικονομικών λόγω της συνεχούς μείωσης της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και του δημοσιονομικού εκτροχιασμού στα χρόνια πριν από την έναρξη του προγράμματος, ενώ αναφέρει ότι «η προβληματική κατάσταση στην Ελλάδα οφειλόταν επίσης και στη στατιστική απάτη στα χρόνια πριν από την έναρξη του προγράμματος», επισημαίνοντας, ωστόσο, την
    ====================================================================
    αποφασιστική δράση της κυβέρνησης για ανεξαρτητοποίηση της Εθνικής Στατιστικής Αρχής τον Μάρτιο του 2010.

    Η έκθεση αναγνωρίζει στην άνευ προηγουμένου δημοσιονομική προσαρμογή που επιτεύχθηκε στην χώρα χάρη στις θυσίες των ελλήνων πολιτών και στο μεγάλο αριθμό διαρθρωτικών αλλαγών που υλοποιούνται, ασκώντας παράλληλα κριτική για αστοχίες και αδικίες στον επιμερισμό του κόστους

    ΣΧΟΛΙΟ: Η αξιολόγηση των πολιτικών που ασκήθηκαν από τα ευρωπαϊκά κράτη με την επίβλεψη της τρόικα περιέχεται στην έκθεση που παραθέσαμε παραπάνω και εξηγεί αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους η χώρα μας εισήλθε στο πρόγραμμα του μνημονίου ενώ διευκρινίζει ότι η ένταξή μας στο μνημόνιο οφείλεται στη στατιστική απάτη της κυβέρνησης Καραμανλή με Υπουργό Οικονομικών τον Παπαθανασίου [Αποκαλυπτικό: Ο Παπαθανασίου έστειλε εν γνώσει του πλαστά στοιχεία για το έλλειμμα #elleimma2009]. Πρόκεται για την απόλυτη δικαίωση του τότε οικονομικού επιτελείου Παπακωνσταντίνου-Σαχινίδη και προφανώς της οικονομικής πολιτικής που ασκήθηκε από την κυβέρνηση Παπανδρέου.
    Παρ' όλα αυτά, ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ που επιθυμούσαν διακαώς να πέσει άπλετο φως στην περίπτωση του πρώτου μνημονίου, καταψήφισαν το πόρισμα της συγκεκριμένη έκθεσης. Εύλογα αναρωτιέται ο Φίλιππος Σαχινίδης στο τουίτερ:
    [[ Την έκθεση του Ε.Κ για την Τρόϊκα καταψήφισε και ο Σύριζα.
    Ο ΣΥΡΙΖΑ επέμενε να συζητηθεί η Έκθεση στην Ελληνική Βουλή.
    Τι άλλαξε από τότε?]]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο ΣΥΡΙΖΑ και ο πρόεδρός του Αλέξης Τσίπρας είχαν επενδύσει πολλά σε αυτή την εξεταστική επιτροπή για το ρόλο της τρόικα.

      Μάλιστα, ο ίδιος ο Τσίπρας επισκέφθηκε τους 2 εισηγητές της επιτροπής στις Βρυξέλλες και τους ζήτησε «να επεκταθεί η διάρκεια, αλλά και η θεματολογία της έρευνας που διεξάγουν, γιατί τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα είναι ιδιαίτερα σημαντικά στο να βγάλουμε συμπεράσματα, γιατί έγιναν αυτές οι λάθος επιλογές, ποιοι ευθύνονται γι' αυτές τις επιλογές και τι πραγματικά πρέπει να αλλάξει»! Ο ΣΥΡΙΖΑ επέμεινε ότι η πολιτική του μνημονίου μάς επιβλήθηκε και ήταν επιλογή που μπορούσαμε να αποφύγουμε. Θυμίζουμε τα λόγια του Αλέξη Τσίπρα "το πρώτο Μνημόνιο επιβλήθηκε παρακάμπτοντας το κοινοβούλιο και τη δημοκρατία. Η τότε κυβερνητική πλειοψηφία είχε απλώς εξουσιοδοτήσει τον υπουργό των Οικονομικών -ο οποίος δεν έχει περιληφθεί στον κύκλο ακροάσεων της Επιτροπής- για την υπογραφή της δανειακής σύμβασης και του Μνημονίου" .
      Πρόκειται ίσως για το μεγαλύτερο πολιτικό «άδειασμα» που συνέβη σε ελληνικό κόμμα κατά τη διάρκεια της κρίσης.
      ===================================================================

      Διαγραφή